پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جوجه‌ریزی 12 میلیون قطعه‌ای در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مسعود احمدی‌حاجی از جوجه‌ریزی ۱۱ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۶۵۰ قطعه‌ای در مرغداری‌های گوشتی استان مازندران در مهرماه امسال خبر داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تولید جوجه درجه یک کارخانجات جوجه‌کشی، مزارع مرغ مادر گوشتی، جوجه‌ریزی مزارع مرغ مادر و مرغ گوشتی استان مازندران در سامانه سماصط انجام شد.

وی تعداد جوجه گوشتی تولیدی کارخانجات جوجه کشی استان را ۴۲ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۲۱۱ قطعه و جوجه گوشتی تولیدی مزارع مرغ مادر گوشتی را ۲۸ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۲۹۰ قطعه اعلام کرد.

احمدی حاجی تصریح کرد: ۲ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۲۵ قطعه از جوجه ریزی‌های انجام شده در مهر ماه امسال از نژاد آپلاس، ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۹۳۰ قطعه از نژاد آرین، ۵ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۶۳۵ قطعه از نژاد راس و یک میلیون و ۷۳۵ هزار و ۴۶۰ قطعه از نژاد کاب بود.

وی با اشاره به جوجه ریزی ۱۱ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۶۵۰ قطعه ای در مزارع مرغ گوشتی و جوجه ریزی ۱۳۸ هزار و ۸۷۰ قطعه ای در مزارع مرغ مادر گوشتی استان در مهرماه امسال پیش بینی کرد با این تعداد جوجه‌ریزی، ۲۱ هزار و ۹۹۰ تن گوشت سفید تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

 /۸۶۰۳۵/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.