پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جوجه‌ریزی ۱۶ میلیون قطعه‌ای در مازندران

0

 محمدمهدی عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره وضعیت تولید مرغ در استان اظهار کرد: ازمهر ماه امسال ۱۵ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۸۹۳ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی و ۲۴۲ هزار و ۹۷۰ قطعه جوجه‌ریزی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان انجام شده اس.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طی این مدت ۴۳ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۴۲۳ قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در کارخانجات جوجه کشی و ۲۲ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۰۴ قطعه جوجه گوشتی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان تولید شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با این تعداد جوجه‌ریزی ۲۵ هزار و ۹۶۰ تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

عباس‌زاده  با بیان اینکه شهرستان‌های ساری، آمل و قائمشهر بیشترین میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی را انجام دادند، افزود: شهرستان ساری با ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۴۰ قطعه رتبه نخست، آمل با ۲ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۸۴۰ قطعه رتبه دوم و قائمشهر با یک‌میلیون و ۴۹۲ هزار و ۲۰ قطعه رتبه سوم تعداد جوجه‌ریزی را در مهر ماه امسال به خود اختصاص دادند و رتبه های بعدی به شهرستان های بابل، نکا، جویبار، بهشهر، بابلسر و نور اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: آمار جوجه‌ریزی گوشتی در مهر ماه امسال به ترتیب در هفته اول ۴.۱ میلیون قطعه، هفته دوم ۳.۳ میلیون قطعه، هفته سوم ۴.۱ میلیون قطعه و هفته چهارم ۴.۴ میلیون قطعه بود.

وی گفت: سویه راس با ۸.۹ میلیون قطعه جوجه‌ریزی رتبه اول، سویه آرین با جوجه‌ریزی ۵.۵ میلیون قطعه‌ای رتبه دوم، سویه آربراکرز (آپلاس) با ۷۲۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی رتبه سوم و سویه کاب با ۶۸۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی رتبه چهارم را به خود اختصاص دادند.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.