پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جهاد امیدآفرینی دستور کار مسؤولان باشد/ توزیع ۶۰۰ میلیارد ریال بسته‌های معیشتی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیین رزمایش ملی جهادی تخصصی سازمان بسیج مداحان و هیأت مذهبی کشور، با حضور سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، یوسف ارجونی مسؤول سازمان بسیج مداحان کشور، بلال زاهدی مسؤول بسیج مداحان مازندران و دیگر مسؤولان استانی با هدف ترویج فرهنگ خدمت جهاد، عصر امروز در سالروز حماسه مردمی ششم بهمن آمل در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.

یوسف ارجونی مسؤول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور در این رزمایش با اشاره به حماسه ششم بهمن سال ۶۰ آمل گفت: در این روز دشمن تلاش کرد تا مردم را همراه خود کند، اما مردم با دشمن همراهی نکردند و دشمن را در اجرای نقشه شومش ناکام گذاشتند.

وی با بیان اینکه  یکی از دلایل شکست دشمن و جبهه استکبار که به آن اعتراف کردند، هوشیاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است، افزود: مردم با بصیرت ایران نشان دادند با برخورداری از بصیرت علوی و بصیرت فاطمی توطئه‌های جبهه کفر را خنثی می‌کنند.

مسؤول سازمان بسیج مداحان و هیأت مذهبی کشور با اشاره به در پیش بودن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به الگویی تمام عیار برای تمام آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.

ارجونی در ادامه با تاکید براینکه وظیفه داریم با جهاد تبیین و امیدآفرینی بیش از گذشته به مردم خدمت کنیم، خاطرنشان کرد: باید در کنار جهاد خدمت، جهاد امیدآفرینی نیز پررنگ شود، چرا که دشمن با حربه‌های مختلف تلاش دارد خودباوری را از مردم بگیرد.

وی به شکست پروژه اغتشاشات در کشور هم اشاره کرد و گفت:  امروز نیز با گذشت ۴۴ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی مردم پشتیبان و دلداده نظام و رهبری  هستند و با ایستادگی در برابر دشمنان  اجازه نخواهند داد بدخواهان در امور کشور دخالت کنند.

مسؤول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور با بیان اینکه مسؤولان باید با تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنند، تصریح کرد: هدف دشمنان از اجرای توطئه‌ها، ناامیدسازی مردم است برای همین جهاد امیدآفرینی در بین مردم باید در دستور کار مسؤولان باشد.

ارجونی از  فعالیت ۵۰۰ گروه جهادی در سراسر کشور خبر داد و گفت: تامین جهیزیه، مرمت و ترمیم واحدهای مسکونی محرومان، توزیع بسته های کمک معیشتی، تهیه وسایل گرمایشی، توزیع غذای گرم، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و برپایی میز خدمت  از فعالیت های جهادگران فاطمی در کشور است.

وی در ادامه هیات ها را از مکان‌های امید آفرین دانست و اضافه کرد: تمام اقشار در هیات‌های مختلف مذهبی حضور دارند و  هیئات مذهبی بهترین مکان برای ترویج امیدآفرینی و نشاط و شادابی است چرا که  امروز بیش از هر زمانی نیازمند جهاد تبیین در بخش‌های مختلف هستیم. 

مسؤول سازمان بسیج مداحان و هیات مذهبی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سپاه و بسیج در تمام عرصه‌ها یارو یاور مردم هستند ، یادآور شد: باید از فرصت دهه فجر برای تبیین دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در بخش های مختلف از جمله علمی، پزشکی و دفاعی بهره گرفت.

ارجونی در ادامه با اعلام اینکه قبل از انقلاب ۳ هزار و ۸۰۰ هیات مذهبی در کشور فعال بود اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از ۱۰۰ هزار هیات مذهبی در کشور ثبت شده است، خاطرنشان کرد: خدمات زیادی توسط سازمان بسیج مداحان و جامعه ستایشگری انجام شده است.

به گفته وی ۱۰ میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و همچنین ۴۵۰ میلیارد ریال برای تأمین جهیزیه برای ۲۵۰ زوج از جمله اقدامات سازمان بسیج مداحان و هیأت مذهبی کشور است.

مسؤول سازمان بسیج مداحان و هیأت مذهبی کشور با اشاره به تداوم نهضت کمک مومنانه افزود: طی یکسال گذشته حوزه خدمات مومنانه، ۶۰۰ میلیارد ریال برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان هزینه شده است.

ارجونی از مرمت و تعمیر ۲۰۰ مسکن محروم توسط این سازمان هم خبر داد و گفت: ۳میلیون ماسک، ۳۵ تن آب میوه در قالب کمک مومنانه در ایام کرونا بین نیازمندان توزیع شد.

*توزیع ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

در این آئین  یک پیرغلام حسینی و دو خانواده شهید جهاد گر «مصطفی نوروزی» و «احمد صالحی» تجلیل شدند و همچنین نمایشگاه توانمندی‌ها، اقدامات، نوآوری‌ها، خلاقیت‌ها و ابتکارات اعضای سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی سپاه کربلا هم  افتتاح شد.

گفتنی است، در دومین رزمایش جهادگران فاطمی پویش هر هیات ۵ بسته معیشتی راه اندازی که در این پویش قریب به ۲ هزار بسته معیشتی تهیه و بین جامعه هدف توزیع شد.

پایان پیام/۸۶۰۴۱ /ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.