پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جنگ و دفاع مقدس یک گنج است

0

معاونت پژوهش و مطالعات راهبری موسسه سیره شهدای قم گفت: جنگ ما و دفاع مقدس یک گنج است و مقام معظم رهبری به عنوان یک گنج فناوری بر آن تاکید دارند و فرمودند که استخراج فناوری، روایت گری و راهیان نور است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمد باقرنادم در سومین یادواره شهدای ایزدشهر و گرامیداشت شهدای مدافع حرم بااشاره به اینکه خداباوری اولین رمز پیروزی شهدا بود، اظهار کرد: خداباوری یعنی در سخت ترین شداید زندگی نگاهمان به دست خداباشد و شهدا به امکانات نگاه نکردند بلکه به اراده الهی و قدرت خدایی تکیه کردند.

وی تصریح کرد: والدین در یادوآره های شهدا می آموزند که فرزند خود را چگونه تربیت کنند تا امام حسین (ع) خریداراین فرزندان شود.

معاونت پژوهش و مطالعات راهبری موسسه سیره شهدای قم بابیان اینکه شهید در عالم اعتبار دارد، خاطرنشان کرد: خداوند به شهیدان نعمت تمام داده ومردم برای حاجت گرفتن نیاز به فال ندارند زیرا ما شهید با آن اعتبار و مرتبه والا در نزد خداوند داریم.

حجت الاسلام نادم بااشاره به اینکه ملموس ترین مصادیق عینی معارف اسلام در دفاع مقدس به مرصه ظهور رسیده است، یادآورشد: اگر ازمظلومیت، جان دادن جوانان، فرمانداری و عزت و پرچم داری در کربلا صحبت کردیم همه اینها را در دفاع مقدس تکرار شده است.

وی ادامه داد: عینی بودن، ملموس بودن و مصداق های دفاع مقدس به تبیین معارف بلند مکتب اسلام و تشییع کمک می کند.

معاونت پژوهش و مطالعات راهبری موسسه سیره شهدای قم افزود: با فراهم کردن بستر و برگزاری یادوآره ها و آگاه کردن جوان ها می توان در برابر حجمه های دشمن پادزهر درست کرد زیرا اگر ما عقب بنشینیم، دشمن عقب نمی کشد و همچنان به راه خود ادامه می دهند.

حجت الاسلام نادم خطاب به خانواده ها، مسئولین ، متولیان فرهنگی گفت: باید جوانان را در جبهه شهدا، اردوگاه شهدا ،مساجد و پایگاه های فرهنگی نگه داریم چون اگر ما کم کاری کنیم باید شاهد رفتن جوانان به جبهه دشمن باشیم.

وی بیان کرد: اگر اصل ظرافت ها، معارف و کمالات جنگ برای جوانان بازگو شود با توجه به اینکه جنگ ما عمیق، صحیح و بر اساس مبانی و اصول اسلامی بود، جوانان ما منطقی، بیدار و هوشیارهستند و قطعا حقیقت را می پذیرند.

*انتظارات شهدا را برآورده کنیم

حجت الاسلام مهدی رزاقی امام جمعه ایزدشهر در ادامه این مراسم بااشاره به اینکه شهدا زنده و نزد خدا روزی می خورند، اظهار کرد: علیرغم گذشت ۳۹ سال از دفاع مقدس هنوز یاد و خاطرات شهدا از ذهن ها نرفته بلکه با گذشت زمان ارادت مردم به شهدا بیشتر می شودو قطعا شهدا میزبان محفل هستند.

وی بابیان اینکه شهدا چند انتظار از مردم دارند، تصریح کرد: ارتباط با خدا ،اهل بیت، خدمتگذاری صادقانه به مردم و پشتیبانی از ولایت و آرمان های امام و انقلاب انتظاراتی ست که شهدا از مردم این زمانه دارند و امیداریم که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.