پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جنگل اوجاکله با خط گاز دو نصف می‌شود!

0

فرماندار فریدونکنار با اشاره به جنگل اوجاکله و چالش‌های آن گفت: متاسفانه خط انتقال گاز شمال، جنگل را به دو قسمت 2 و دوازده هکتاری تبدیل کرده که اگر برای آنان مدیریت مناسبی صورت نگیرد بقا و پایندگی آن در آینده به خطر خواهد افتاد.

محمدمهدی نصیری‌کناری در دفتر ایسنا به مشکل کمربندی فریدونکنار اشاره کرد و گفت: کمربندی فریدونکنار همچنان در مسیر تکمیل قرار دارد. مشکل اصلی کمربندی این شهرستان تقاطعی است که در دو میدان شرق و غرب آن وجود دارد. در میدان شرقی با مشارکت مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران مقرر شد یک نماد ورودی مناسب و مطابق با المان های بندر نصب شود.

وی با بیان اینکه دو گره گاه دیگر یعنی تقاطع ولیعصر به بهشتی و تقاطع سوته با کمربندی، بار اصلی ترافیک شهرستان را دارند، گفت: در تقاطع ولیعصر پایه اساسی دیواره های غربی به اتمام رسیده و در دیواره شرقی مشکلاتی مانند ساماندهی میکسرها و دستگاه های بتن ریز در حال انجام است. بحث جابه‌جایی کارگاه های ساختمانی قدیمی به صورت استقرار در زیر پل با قرارگیری کانکس انجام شده و بخش دیگری از آن با رایزنی با شورای شهر باید تخریب شود.

نصیری با اشاره به اینکه زمان مشخصی نمی توان برای بهره برداری از این پروژه در نظر گرفت، تاکید کرد: با پیگیری های مستمر علاوه بر آنکه مانع از ترافیک خودروها در مسیر بابلسر و ساری باشیم در تلاش هستیم تا هفته های آینده پروژه ها به مراحل پایانی خود رسیده و آماده بهره برداری شوند.

نارضایتی مردم از تعویق در افتتاح پروژه کمربندی شهر ساحلی فریدونکنار

فرماندار فریدونکنار در پاسخ به زمان افتتاح کمربندی این شهرستان، گفت: تعویق در افتتاح پروژه کمربندی موجب نارضایتی و سلب اعتماد مردم نسبت به مسئولان شهرستانی شده اما باید توجه داشت که این طرح باید با رعایت تمام جزئیات به شکل جامع و کامل آماده شود که نیازمند حوصله بیشتر از سوی مردم است.

پیشروی مردم به سمت سواحل دریا و رودهای مازندران

نصیری همچنین به شیوه و میزان بهره‌برداری از سواحل در فریدونکنار اشاره و خاطرنشان کرد: مشکلی که در اکثر شهرها و شهرستان های ساحلی استان وجود دارد این است که ما به حقوق طبیعت و دریا پایبند نبوده‌ایم. دریا دارای یک پیشروی خاص در طول زمان بوده و این افراد هستند که به سواحل دریا و رودها پیشروی کرده و اکنون به دنبال احقاق مطالبات خویش هستند.

فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه یک حریم و حدود مشخص با ترسیم یک خط علمی به عنوان یک ممیز باید مکان های مسکونی و سواحل را معین کند، گفت: با معلوم شدن حدود اماکن ساحلی و مسکونی احداث طرح ساماندهی سواحل به سهولت قابل اجرا خواهد بود.

نگاهی به علل ساماندهی نشدن سواحل

نصیری یکی دیگر از علل عدم ساماندهی سواحل را مربوط به تهیه نقشه کاداستر دانست و خاطرنشان کرد: با جلساتی که در این خصوص داشتیم مقرر شد تا شهرستان در اولویت قرار گرفته و بتوانیم در بازه زمانی پیش‌رو سواحل را برای سال آتی با ساماندهی مناسب نظیر احداث مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه بخش دوازده هکتاری جنگل در اختیار مرکز پرنده شناسی قرار گرفته است، اظهار کرد: عملیات برق‌رسانی به این مرکز در حال انجام است و این مکان به یک مرکز حفاظتی محیط زیست تبدیل خواهد شد.

فرماندار فریدونکنار در ادامه به مقوله معیشت جایگزین و طرح تبدیل صید و کشتار اشاره کرد و گفت: تورهای متنوعی را در تالاب فریدونکنار اجرا شد که برگزاری این تورهای علمی به بالابردن دانش و درک درست مردم نسبت به زندگی پرندگان تالاب کمک شایانی کرد.

وی وجود یک رویکرد حمایتی از پرندگان را اتفاقی مثبت ارزیابی کرد و افزود: با ایجاد اکوکمپ‌ها توانستیم هم بحث حفاظت از پرندگان و تالاب را عملی کنیم و هم در مقوله گردشگری و معیشت جایگزین تجارب ارزنده ای به دست آوریم.

نصیری در مورد آب‌بندان و مشکلات زباله‌ای آن گفت: بنا داریم با ایجاد یک بوستان آبی یا مزرعه پرورش ماهی این محیط را احیا کنیم. 
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.