پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جنگل‌کاری  ۵۷ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبییعی غرب مازندران 

0

ایسنا/مازندران معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر گفت: از ابتدا انقلاب شکوهمند اسلامی تا سال گذشته حدود ۵۷ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی غرب استان جنگل‌کاری و احیاء‌ شده است.

رحمت علیزاده جیرکل ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جنگل‌کاری ۵۷ هکتار از عرصه‌های حوزه منابع طبیعی غرب مازندران اظهار کرد: پیش از انقلاب سطح عرصه‌های جنگل‌کاری شده حوزه این اداره کل حدود ۱۰ هزار هکتار بر آورد می‌شود.
وی با اشاره به این که امسال از محل صندوق توسعه ملی بیش از ۶۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع ملی احیاء و جنگل‌کاری می‌شود، افزود:‌ برای اجرای این طرح ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.
معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر تصریح کرد: در اجرای نهضت نهال‌کاری که با شعار”نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز” از ۱۴ آذر ماه گذشته آغاز شد ۶۰ هکتار از عرصه‌های منابع ملی و سایر محاوط نهال‌کاری شده است.
علیزاده خاطرنشان کرد: به منظور احیاء جنگل‌ها از نهال‌های افرا، توسکا، ون (زبان گنجشک) کاج سیاه، زالزالک، زرشک و سایر گونه‌های بومی منطقه استفاده شد. 
وی متذکر شد: کمتر از ۱۰ درصد جنگل‌کاری‌ها با گونه‌های سوزنی برگ است و مابقی با گونه‌های پهن برگ صورت می‌گیرد.
معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر با اشاره به اینکه بخشی از این نهال‌ها خریداری و بخشی دیگر نیز از نهالستان‌های این اداره تامین می‌شود، بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی نوشهر حدود ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی را در غرب مازندران تحت پوشش دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.