پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جمعی از خبرنگاران با امام جمعه نوشهر دیدار کردند

0

به فرمان حضرت امام خمینی (ره) نخستین نظام جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم  آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، امام جمعه نوشهر در این دیدار  از آئین عبادی سیاسی نماز جمعه به عنوان ظرفیتی برای اعتلای ارزش‌های دینی، آگاهی‌بخشی مردم از مسائل روز کشور و نیز بیان مشکلات مردم دانست و گفت که مهم‌تر از همه، برگزاری این آئین معنوی سبب می‌شود تا مردم به راحتی با مسئولان ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام محمود مشایخ افزود: امروز همه می دانند در سطح کشور  حدود ۹۰۰ مکان نماز جمعه برگزار می شود و این اتفاق مهم از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و چه بسا خیلی از کشور ها از اجتماع مردم در چنین روزی حسرت می خورند. 

وی اظهار داشت : بخشی از محتوای خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه پرداختن به مسائل روز دنیا ، بیان مناسبت ها ، اتفاقات و تحولات رخ داده در کشور و بخش دیگر نیز پرداختن به مسائل و مشکلات شهرستان است .

امام جمعه نوشهر گفت:  وقتی که در جمع نمازگزاران مشکلات مردم مطرح و برای رفع آن تاکید فراوان و حتی به مسئولان کم کار هشدار داده می شود بیان این مسائل در حقیقت مایه دلگرمی مردم می شود و آنها روز به روز به ادامه زندگی امیدوارتر و دلبستگی شان به مسئولان بیشتر می شود.

حجت الاسلام مشایخ در ادامه به عملکرد ستاد اقامه نماز جمعه از سال های گذشته تاکنون در شهرستان پرداخت و ساخت مصلی امام خمینی (ره ) ، تاسیسه موسسه خیریه امام علی  (ع ) ، توسعه حوزه علمیه برادران و خواهران ، ساخت مساجد در حال تخریب ،  شبانه روزی کردن برخی از مساجد برای اقامه نماز ، دعوت از علمای کشوری برای سخنرانی در مناسبت های مذهبی و سیاسی سال ، اعزام تعدادی از طلاب حوزه علمیه برای یاری رسانی به سلیزدگان را جزو عملکرد این ستاد طی این مدت معرفی کرد.

بابک شمس رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر نیز در این دیدار ضمن یاد و خاطره مرحوم آیت الله طالقانی و گرامیداشت مناسبت ۵ مرداد روز برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور گفت که امام جمعه در حقیقت به عنوان پدر معنوی و  چراغ روشنی بخش مردم بسوی کمال و سعادت است .

وی افزود : امروز فعالان عرصه رسانه ، فرهنگ و هنر آمادگی دارند تا در ترویج باورهای دینی ، اشاعه فرهنگ و ارزش های اسلامی در کنار امام جمعه و دیگر اعضای ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان نوشهر همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

۷۰۷۸ / ۱۶۰۲/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.