پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جمعيت روستاهاي منطقه نرماب دوسر در سرشماري سال 1345

1

 

مطلب زير توسط آقاي اميرحسين اصغري براي پايگاه خبري چهاردانگه ساري ارسال شده است:

 

سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1345 با روش دوژور  انجام پذیرفت و در عملیات اجرایی جمعاً 11885 نفر مامور سرشماری و سرپرست واحدهای سرشماری شرکت داشتند. علت تقلیل تعداد ماموران سرشماری افزایش مدت سرشماری به 20 روز بود. عملیات اجرایی نیز طبق برنامه ی زمانی پیش بینی شده در تمام نقاط کشور اعم از شهری یا روستایی از روز هشتم آبانماه 1345 آغاز گردید و تا روز بیست و هفتم آبانماه همان سال طول کشید.

 

نرماب‌دوسر پیش از انقلاب اسلامی، در کنار فريم ، بندرج ، بنافت و پشتكوه یکی از ۵ دهستان بخش دودانگه شمرده می‌شد که در همسایگی چهاردانگه قرار داشت و برخی از روستاهایش (لالا ، جمال‌الدین‌کلا) در کمترین فاصلهٔ ممکن از مرکز بخش چهاردانگه واقع بودند. این دهستان پس از انقلاب اسلامی به چهاردانگه پیوست شد و روستاهایش هم‌اکنون به همراه شماری دیگر از روستاهای قدیمی چهاردانگه، تشکیل دهندهٔ دهستان چهاردانگهٔ بخش چهاردانگه هستند. در زیر جمعیت روستاهای دهستان نرماب‌دوسر را در سرشماری ۱۳۴۵ مشاهده می‌فرمایید.

 

براي مشاهده جدول در اندازه بزرگتر روي آن كليك كنيد.

namabdosar-sarshomari-1345

 

* با توجه به اينكه اين سرشماري در سال 1345 صورت گرفته نام برخي از روستا به شكلي كه در گذشته تلفظ مي شده نگاشته شده است. از همين رو نام برخي از روستاها با رسم الخطي كه اكنون نوشته و يا تلفظ مي شود تفاوت دارد.

 

با تشكر ويژه از آقاي اميرحسين اصغري، از دوستاني كه اطلاعات و يا تصاوير و يا متوني در ارتباط با چهاردانگه دارند، تقاضا مي كنيم تا آن را براي پايگاه خبري چهاردانگه ساري ارسال كنند تا با نام خودشان در اين پايگاه خبري منتشر شود. شما مي توانيد اين اطلاعات را از طريق بخش ارسال خبر ( لينك ) و يا از طريق آدر ايميل پايگاه خبري چهاردانگه ساري ( info@4dangehnews.ir ) ارسال كنيد.

 

1 نظر
  1. علی نژاد تیلکی می گوید

    سلام
    بسیار ممنون. اطلاعات جالبی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.