پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جلوی صدور مجوزهای افسارگسیخته معدنی در چالوس گرفته می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران امشب در جلسه شورای اداری چالوس از تصویب ۳۵ مصوبه در جلسه شورای اداری این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این مصوبات در جهت رفع مسائل و مشکلات شهرستان است.

وی  با بیان اینکه گره‌هایی که در برخی پروژه‌های اقتصادی شهرستان را در ستاد تسهیل برطرف کردیم افزود: نمایندگانی از مدیران استان به تمام روستاهای شهرستان سفر کردند و مسائل روستاها را از نزدیک بررسی کردند.

استاندار مازندران به مطرح شدن مباحث زیرساختی شهرستان اشاره و ادامه داد: بررسی‌ها از دو هفته قبل در شهرستان آغاز شده بود.

حسینی پور با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند ضمانت اجرایی مصوبات سفر را پیگیری کنند گفت: در سفرهای قبل اقدامات انجام شده را از طریق رسانه‌ها به استحضار مردم خواهیم رساند.

استاندار مازندران به پیگیری مصوبات بعد از سفر اشاره کرد و افزود: این سفر یک نوع تعامل و ارتباط بسیار نزدیک بین مسؤولان ارشد و مردم شهرستان است که مسائل دیده و بعد برای حل آن برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این شهرستان برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم اظهار کرد: شهرستان چالوس پیشانی استان مازندران است که وضعیت الان آن مناسب نیست.

حسینی‌پور افزود: برای تحول چالوس کارهای دستوری در دست مدیران است و انجام می‌شود.

بروز مشکلات ریزگرد‌ها در چالوس به واسطه معادن/ جلوی صدور مجوزهای افسارگسیخته معدنی در چالوس گرفته می‌شود

روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه جلوی صدور مجوزهای متعدد در این شهرستان گرفته می شود گفت: معدن‌کاری و برداشت غیراصولی باعث رانشی شدن بخش قابل توجهی از اراضی کوهستانی چالوس شده است.

 

وی در ادامه به مشکلات زیست محیطی به واسطه معادن در چالوس اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته صدور غیرقانونی معدنکاری باعث خطر رانشی شدن زمین و ایجاد ریزگرد در جاده اصلی و بسیاری از مناطق چالوس شده که به طور حتم با لغو مجوز معدنکاری در منطقه جلوی این چالش را خواهیم گرفت. 

سلگی با بیان اینکه، بیشترین زمین خواری در استان در شهرستان چالوس است اظهار کرد:  بسیاری از سودجویان از هر ابزاری برای تغییر کاربری اراضی استفاده می کنند و موضوع بسیار پیچیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران به ایرادات ورودی شهر چالوس از بُعد پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته برای رفع مشکلات زیرساختی این شهرستان اقداماتی انجام نشده اما اکنون با روحیه‌ انقلابی مسؤولان شهرستانی و استانی درصدد رفع این دغدغه‌ها هستیم.

 /۸۶۰۶۱/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.