پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جلوی افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها گرفته شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مجتبی روحانی امام جمعه بابل در خطبه این هفته نمازجمعه بابل اظهار کرد: در آستانه دو لیله القدر هستیم و باید از این فرصت عظیم استفاده شود. 

وی گفت: احیای شب‌های قدر حتماً در مساجد و به صورت پر شور برگزار شود زیرا دعایی که دسته‌جمعی انجام شود بسیار ارزشمند است. همچنین باید شب قدر اعمال محور باشد و تنها به عزاداری و سینه‌زنی اکتفا نشود و از مراسم قرآن به سر تا قرائت ادعیه و تلاوت قرآن و… به صورت کامل انجام شود.

روحانی افزود: دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی است که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب قرارگاه مرکزی فرهنگی کشور است، زیرا ما در حال جنگ فرهنگی با دشمن هستیم که صدها برابر خطرناک‌تر از حمله فیزیکی دشمن به مرزهای ما است. دشمن از طریق سایت‌ها، شبکه‌های فارسی مستهجن و فضای مجازی در حال تهاجم فرهنگی به ملت ما است و دست‌های خبیثی نیز درون کشور در کار است. 

وی از ضعف فرهنگی گفت و بیان کرد: امر فرهنگ در کشور ما رها شده است و از هر طرف آثار شوم خود را در زمینه طلاق، کاهش ازدواج و فرزندآوری، رواج بی‌عفتی و… نشان می‌دهد و این می‌طلبید که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه توجه کند. آنقدر سطح شبهات در جامعه بالا رفته است که برخی افراد از صبح تا شب چند بار در مرز کفر و ایمان حرکت می‌کنند. 

روحانی با بیان اینکه بزرگترین خطر برای مجموعه‌های فرهنگی خودمحوری است، افزود: اهانت به قرآن از سوی یک عنصر خبیث و دیوانه در کشور سوئد گرچه برای بار اول نبوده است، اما سبب هیجان مسلمین در آن کشور و سراسر جهان شده است. این افراد درصدد حساسیت‌زدایی در بین مسلمین هستند زیرا در طی سالیان آینده با توجه به رشد مسلمین، مذهب غالب در اروپا خواهد شد و از این طریق می‌خواهند انتقام خود را از اسلام بگیرند. 

امام جمعه بابل ادامه داد: مطمئن باشید هرچه دشمنان اسلام این صحنه‌ها را انجام دهند، بر عظمت و توجه به اسلام در سراسر جهان افزایش یافته و به‌زودی ندای الله اکبر در سراسر اروپا شنیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از جمله وظایف نمازجمعه بیان مسائل و مشکلات مردم است، افزود: از جمله نگرانی‌هایی که بسیاری از مومنین در روزهای گذشته به من بیان داشتند، افزایش افسار گسیخته قیمت کالاها منجمله خودرو و برنج است. 

روحانی ادامه داد: خودرویی که مرکب مرگ است قیمت آن به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. برخی علل این فشار سنگین بر مردم تحریم است ولی گلایه مردم از این است که علل درونی بر این افسارگسیختگی قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

وی گفت: مردم به این دولت پرکار امید دارند اما هنور برخی مدیران دولت گذشته در مصادر مهم حضور دارند و ناهماهنگی در دستگاه‌های اقتصادی، ضعف نظارت، بازرسی و عدم معرفی متخلفان به دستگاه قضا سبب افزایش قیمت کالاها شده است که با انجام این امور جلوی رشد گرفته شود تا دولت ذره ذره با سیاست‌گذاری بتواند بر این فضا مسلط شده و فشار بر سفره مردم کم شود.

امام جمعه بابل فزود: از سرپرست جهاد کشاورزی مازندران که امروز در نمازجمعه حضور دارند تقاضا دارم با مقابله با گردن کلفتی برخی افراد در بالادست، در توزیع آب کشاورزی شهرستان بابل، بابلسر و فریدونکنار بالاخص در منطقه لاله‌آباد مدیریت شود تا آب به صورت عادلانه بین کشاورزان توزیع شود.

روحانی با اعلام گرامیداشت دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران همراه با فرمان امام راحل گفت: این نهاد پربرکت که منشاء خدمات بزرگ برای ملت ما است تاسیس شد، یاد شهدای گرانقدر این نهاد انقلابی را گرامی می‌داریم.

وی افزود: جمعه آینده راهپیمایی روز قدس است. برای جبران مافات دو سال گذشته که به دلیل کرونا راهپیمایی روز قدس برگزار شد، امسال هر نفر باید دو نفر دیگر را همراه خود بیاورد تا راهپیمایی روز قدس به صورت پرشور از ساعت ۱۱ صبح از میدان ولایت به سمت مصلی جمعه بابل برگزار شود.

 /۸۶۰۵۹/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.