پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره موسیقی فجر به مازندران ‌می‌آید

0

عباس زارع روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به برنامه‌ریزی برای اجرای پنج گروه حاضر در سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر در مازندران اشاره کرد و گفت: همزمان با پیگیری برای اکران فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در مازندران، پیگیری‌هایی برای میزبانی از جشنواره موسیقی فجر را نیز در مازندران آغاز کردیم که خوشبختانه با همکاری انجمن موسیقی مازندران این رویداد بزرگ موسیقایی کشور برای نخستین بار در مازندران نیز برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد : یکی از درخواست‌های اهالی موسیقی مازندران برگزار کردن بخشی از اجراهای جشنواره موسیقی فجر در استان بود و به همین منظور تلاش کردیم این مطالبه را برآورده کنیم. ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز امسال نگاه ویژه‌ای به استان‌ها و شهرستان‌ها داشته و حضور هنرمندان شهرستانی در شهرهای خود و در قالب جشنواره نشان از استقبال هنرمندان بومی و مخاطبان استانی از این جشنواره دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندرن گفت : طبق برنامه زمان‌بندی قرار است پنج گروه حاضر در جشنواره موسیقی فجر با ۶ اجرا از ۲۸ تا ۳۰ بهمن در سالن هلال احمر ساری روی صحنه بروند.

زارع افزود : با وجود محدود بودن اجراها در مازندران، تلاش شده که به همه سلیقه‌های موسیقایی توجه شود. علاقه‌مندان به موسیقی در این ۶ اجرا هم می‌توانند به تماشای اجرای موسیقی پاپ بنشینند، هم از موسیقی اقوام لذت ببرند و هم پای اجرای یک گروه موسیقی اصیل ایرانی بنشینند.

وی گفت : طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده روز دوشنبه ۲۸ بهمن اجرای «شهاب مظفری» برای علاقه‌مندان به موسیقی پاپ در دو نوبت ساعت ۱۸ و ساعت ۲۱ در سالن هلال احمر ساری روی صحنه می‌رود. سه‌شنبه ۲۹ بهمن دو گروه روی صحنه خواهند رفت. ابتدا از ساعت ۱۸ گروه سنتی تنبور دالاهو به سرپرستی هوشنگ امیریان به اجرای موسیقی می‌پردازند و پس از آن از ساعت ۲۱ گروه موسیقی «مازرون» به سرپرستی رضا دیوسالار روی صحنه خواهد رفت.

زارع افزود : در سومین و آخرین روز اجرای جشنواره موسیقی فجر در مازندران نیز ابتدا گروه موسیقی اقوام «کایر» به سرپرستی سید جمال محمدی روی صحنه می‌رود و در نوبت دوم یعنی از ساعت ۲۱ گروه سنتی «اقبال آذر» به سرپرستی سبحان مهدی‌پور قطعاتی از موسیقی اصیل ایرانی را اجرا خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت www.iranconcert.com بلیت مورد نیاز خود را با انتخاب صندلی خریداری کنند.

جشنواره استانی موسیقی فجر با حمایت ویژه ستاد برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر و در راستای همراهی با مردم سیل‌زده از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و طی برگزاری آن، یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی نیز گرامی داشته می‌شود. نخستین دوره جایزه «موسیقی و رسانه» و جایزه «ترانه سال» نیز از برنامه‌هایی خواهد بود که برای نخستین بار در این دوره از جشنواره موسیقی فجر برگزار خواهند شد.

سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری «شاهین فرهت» از ۲۴ بهمن آغاز شده و تا ۳۰ بهمن با حضور ۸۲‏‎ ‎گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، پاپ، تلفیقی، بانوان، ‏کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.