پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره « زایمان طبیعی» در ساری برگزار شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، اقدس عابدی، متخصص زنان و سرپرست مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ظهر دوشنبه در جشنواره زایمان طبیعی در ساری با بیان اینکه جشنواره زایمان طبیعی سالی یکبار در استان برگزار می‌شود، گفت: مراکز بهداشت همزمان با بیمارستان‌ها در شهرستان‌ها جشنواره را برگزار و در آن عملکرد خود را به نمایش می‌گذارند.

وی هدف این جشنواره را ترویج زایمان طبیعی ایمن دانست و افزود: از مدارس پیش دبستانی، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و مادران بارداری که در مراکز بهداشت تحت نظر هستند برای شرکت در این جشنواره دعوت و برای عموم آزاد است.

دکتر عبادی با بیان اینکه امسال دو برنامه همزمان باهم برگزار می‌شود، ادامه داد: ماماهای نمونه شهرستان‌ها معرفی و از آنها در این برنامه تقدیر به عمل آمده است.

سرپرست مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به کاهش سزارین در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با آغاز طرح تحول آمار سزارین ۷۰ درصد بود که در حال حاضر به ۶۰ درصد رسیده است.

وی افزود: تلاش ما روی مادران بارداری که اولین نوزاد کار کنیم که بتوانند زایمان طبیعی ایمن داشت باشند و در این راستا در سطح شهر کلاس‌های زایمان ایمن در مراکز دولتی، بهداشت و خصوصی برگزار می‌شود و در این کلاس‌ها به مادران باردار ورزش‌های قبل از بارداری را آموزش می‌دهند تا بتوانند زایمان راحتی داشته باشند.

سرپرست مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در این کلاس‌ها تکنیک‌هایی برای کاهش درد زایمان داده می‌شود، گفت: در برخی شهرستان‌ها زایشگاه‌ها به صورت LDR احداث شده است که همراه آموزش دیده می‌تواند در آن حضور داشته باشند.

جشنواره یک روزه زایمان طبیعی از ۹ صبح الی ۱۷ عصر در سالن ارشاد استان مازندران درحال برگزاری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.