پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره بومی و محلی «دیار علویان» در نور برگزار می‌شود

0

عبدالرضا رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور، اظهار کرد: در آغاز بزرگداشت هفته مازندران جشنواره بومی و محلی با برنامه‌هایی متنوع و زیبا روز جمعه ۱۹ آبان ماه در بخش چمستان و در روستای رئیسکلای دهستان لاویج برگزار می‌شود.  

وی افزود: دهستان لاویج نیز مانند بیشتر مناطق مازندران دارای پیشینه فرهنگی، بومی و گردشگری است که همگان این منطقه زیبا را به نام روستایی در دل تاریخ یا بهشت گمشده می‌شناسند و چون نگینی در میان دره‌های جنگلی رشته کوه‌های البرز می‌درخشد.  

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور، تصریح کرد: با تشکیل ستاد بزرگداشت هفته مازندران و همراهی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی جشنواره بومی و محلی «دیار علویان» در سالن ورزشی شهید کیانی دهستان لاویج و در بخش‌های متنوعی چون جشنواره غذاهای بومی، امیری خوانی، نمایشگاه آثار هنرهای سنتی و دستی مردم لاویج، رونمایی کتاب، شعرخوانی شاعران بومی، همایش نقاشی کودکان، موسیقی محلی و… با همراهی بخشداری چمستان و دهیاری‌های دهستان لاویج برگزار می‌شود.  

رشیدی گفت:  برگزاری برنامه‌های فرهنگی و محلی در سطح شهرستان می‌تواند فرزندانمان را با فرهنگ، آداب و سنن آشنا کرده و بر دانش فرهنگ محیط زندگی آنها بیافزاید. 

پایان پیام/۸۶۰۲۳/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.