پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جذب 5هزار معلم جدید در آموزش و پرورش مازندران/ آموزش ۴۱ درصد دانش‌آموزان به‌صورت تمام حضوری

0

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، علیرضا سعدی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در استانداری مازندران، اظهار کرد: طی یکسال گذشته ۵۵۰ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۶۰۰ نفر نیز از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش مازندران شدند.

وی با بیان اینکه ۴ هزار ۱۰۴ نفر نیز در قانون تعیین تکلیف به استخدام پیمانی و رسمی آموزش و پرورش مازندران در آمدند، گفت: ۴ هزار ۲۰۰ نفر از فرهنگیان استان نیز امسال به کسوت بازنشستگی نائل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۳۶ هزار نفر فرهنگی در مدارس استان به آموزش مشغول هستند، تصریح کرد: ۵۵۰ هزار دانش آموز استان در ۴ هزار و ۷۵۲ مدرسه و ۲۴ هزار و ۲۱۳ کلاس درس در ۳۳ شهرستان و منطقه استان به تحصیل می‌پردازند.

سعدی‌پور با بیان اینکه  ۶۷ درصد مدارس استان دارای استحکام بنا هستند، اضافه کرد: ۱۵ درصد از مدارس استان نیز نیازمند مقاوم‌سازی و ۱۸ درصد دیگر نیازمند تخریب و بازسازی مجدد هستند.

این مسؤول بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در استان مازندران ۴ و ۶ دهم متر است در صورتی که سرانه متوسط کشوری ۵و ۸ دهم متر و سرانه فضای آموزشی مطلوب و استاندارد بیش از ۸ متر مربع است.

وی با اشاره به اینکه برای تبدیل سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان استان به سطح مطلوب نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ مدرسه با ۷۱ کلاس درس و ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در استان افتتاح شده است.

سعدی پور به کمبود نیروی انسانی متخصص و کمبود فضای آموزشی در آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد، گفت: پیشنهاد می‌کنیم  میزان سهم بری بودجه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه بیشتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب بسیاری از جوانان را به کارگیری کردیم، خاطرنشان کرد: به ضرورت تحول بنیادین اعتقاد داریم و در مدیریت آموزش و پرورش استان، اخلاق‌مداری و اخلاق‌محوری را سرلوحه کارمان قرار داده‌ایم.

*۹۹درصد فرهنگیان و ۷۸ درصد دانش‌آموزان واکسن زدند

علی دهقان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹۹ درصد فرهنگیان استان هر دو دوز واکسن خود را دریافت کردند، گفت: بیش از ۹۷ درصد دانش‌آموزان یک مرحله و در حدود ۷۸ درصد نیز هردو مرحله واکسن را دریافت کرده اند.

وی افزود: بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد کرونا مدارس را به صورت حضوری بازگشایی کرده و تا کنون برای ۳ هزار مدرسه استان سرانه بهداشتی واریز کردیم و برای باقیمانده مدارس نیز به زودی سرانه‌ای با همین ردیف اعتباری واریز خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: با کمتر شدن سویه‌های کرونا و با تصمیم مشترک وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا تصمیم به بازگشایی مدارس با استفاده از شیوه‌های حضوری، غیر حضوری و تلفیقی گرفتیم، ناگفته نماند که استمرار آموزش را همزمان در فضای مجازی شاد و تلویزیون نیز داریم.

دهقان با اشاره به لزوم بازگشایی مدارس اظهار کرد: نقش الگویی معلم بسیار مهم است و هیچ چیزی نمی‌تواند نقش معلم را ایفا کند و از طرفی ارتباط عاطفی بین معلم و دانش‌آموزان قطع شده بود و این موضوع به سلامت روانی دانش‌آموزان آسیب‌های جدی وارد کرد.

دهقان در ادامه اضافه کرد: رشد و بلوغ اجتماعی دانش‌آموزانمان نیز دچار اختلال شد و تمام این دلایل به اضافه ی نیاز به تحرک بدنی دانش‌آموزان، حضور جمع همسالان و همچنین نیاز به نظارت دقیق‌تر بر آموزش، لزوم بازگشایی حضوری مدارس را به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل کرد.

این مسؤول با بیان اینکه بهبود کیفیت خدمات آموزشی برای ما بسیار مهم است، تأکید کرد: از این رو با برگزاری جلسات مستمر هفتگی با مدیران ادارات شهرستان‌ها و مناطق، حضور مدیرکل در رسانه ملی و ارزیابی و بازرسی مداوم در حال اتخاذ تدابیری برای اجرای روش‌های جبران یادگیری‌های ازدست رفته هستیم.

وی با اشاره به حضور بیش از ۱۵۳ هزار دانش‌آموز روستایی، عشایری و هنرستانی در مدارس از آغاز مهرماه خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۳ هزار دانش‌آموز متوسطه دوم در ۱۵ آبان به صورت وارد مدارس شدند و حدود ۲۶۲ هزار دانش‌آموز دیگر از مقطع ابتدایی و متوسطه اول نیز از ابتدای آذرماه آموزش حضوری خود را آغاز کردند.

دهقان یادآور شد: در حال حاضر ۴۱ درصد دانش‌آموزان استان به صورت تمام حضوری، ۵۲ درصد به صورت گروه‌بندی شده در دو گروه و ۷ درصد دیگر که عموما از مدارس پرجمعیت استان هستند نیز به صورت گروه‌بندی در ۳ گروه در مدارس حضور می یابند.

 /۸۶۰۵۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.