پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جذب ۹۰ درصدی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گلوگاه

0

اسماعیل روحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان گلوگاه اظهار کرد: توسعه عدالت آموزشی برای همه و در همه جا از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم‌ما در آموزش و پرورش گلوگاه است و در این راستا با همه توان برای توسعه فضاهای آموزشی شهر و روستا اقدام شد.

وی افزود: استفاده از توان مشاوران مجرب مازندران و گلستان  کلاس‌های توانمندسازی را در دستور کار قرار دادیم تا هدایت تحصیلی با قوت انجام و در دوره ابتدایی توانمندسازی اولیا و دانش‌آموزان و مربیان با قوت پیگیری شد.
روحی گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ظرفیت و کمک مجمع خیران ما چندبرابر شده و ظرفیت بالایی در این بخش وجود دارد  که مدرسه شهید زاهدی ۶ کلاسه و مدرسه روستای وزوار از طریق خیران در دست ساخت است و افتتاح مدرسه مصیب محله با یک‌میلیارد تومان هزینه با ۵۰ درصد کمک خیر و مابقی از نوسازی مدارس اجرایی شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه یادآور شد: آموزش و پرورش گلوگاه دارای ۶۶ مدرسه است که با ۵۰۰ نیروی شاغل، ۲۲۰ نیروی غیر رسمی غیرانتفاعی در ۱۴ مدرسه، ۵۵۰۰ دانش‌آموز  فعالیت دارد.

روحی گفت: اولویت کاری ما بهسازی مدارس و سازماندهی منابع نیروی انسانی در تابستان امسال بود تا توسعه عدالت آموزشی در همه‌مناطق رعایت شد و همچنین برای افزایش رفاه همکاران با ۱۸ فروشگاه عقد قرارداد شد.

وی افزود: ساماندهی املاک آموزش و پرورش گلوگاه انجام و از ۱۹ سند به ۴۸ سند رسید تا املاک ساماندهی شود.

مدیر آموزش و پرورش گلوگاه خاطرنشان کرد: نگاه پشت میزنشینی نیست و تلاش داریم تا با تدوین برنامه‌ها سیاسیت‌گذاری کرده و در میدان وارد شده و میدانی در بین همکاران و دانش‌آموزان حاضر شویم که در این راستا تریبون آزاد مدیران با دانش آموزان، نشست با اولیا و دانش آموزان، اجرای طرح سه میم “مسجد، مدرسه ، منزل” اجرایی شد.

روحی بااعلام اینکه در بخش زیرساختی و عمران مراکز آموزشی و رفاهی برای دانش‌آموزان ‌کارهای مهمی انجام و در دست اجراست، افزود: چمن مصنوعی روباز با ۳۵۰ میلیون تومان، کف پوش روباز ۱۹۶ میلیون تومان ، آمفی تئاتر کانون شهید کلبادی نژاد با اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان از طریق نوسازی و با هزینه جانبی بیش از یک میلیارد تومان اجرایی شد.

وی از ۳ برابر شدن جذب اعتبارات در راستای تجهیزات آموزشی خبر داد  و گفت: کمک خیران هم در این مدت ۵ برابر شده است.

وی در خصوص وضعیت استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس، گفت: برای خرید وسایل و تجهیزات گرمایشی در این مدت بیش از یک میلیارد تومان هزینه شد.

روحی افزود: در راستای تعمیرات مدارس ۶۵۰ میلیون تومان، هزینه یک میلیارد تومانی برای آسفالت از طریق نوسازی مدارس و تامین فرش سجاده نمازخانه ۵ مدرسه با  ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرایی شد.

روحی گفت: شادی و شادابی و نشاط باید به مدارس ما بازگردد و مدیران هر هفته مسابقات و اردوهای مختلف را در دستور کار قرار دهند تا دانش آموزان با رغبت وارد کلاس شده و در کنار آموزش به پرورش هم توجه شود.

وی در راستای کودکان بازمانده از تحصیل یادآور شد: با توجه به بافت شهرستان، کارگروهی تشکیل و براساس طرح شهید محمودوند ۹۰ درصد دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده جذب مدارس شدند.

وی با اشاره به وجود نیروهای توانمند و جوانان نخبه و با انگیزه جهادی در آموزش و پرورش گلوگاه گفت: با همکاری همکاران فرهنگی، فرایند طراحی و زیباسازی فضاهای آموزشی برعهده دانش آموزان پرتلاش گرافیک قرار داده شد و در این بخش با کمک و توان دانش آموزان برای زیباسازی فضای آموزشی  در گلوگاه استفاده شد، ضمن اینکه در کنار بهسازی و رنگ آمیزی مدارس، در نصب دوربین مداربسته و دوخت لباس فرم دانش آموزان  هم از توان دانش‌آموزان هنرستان‌های گلوگاه استفاده شد.

پایان‌پیام/ ۸۶۰۰۲/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.