پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جذب ۳۷۰۰ معلم جدید در مازندران/کلاس بدون معلم نداریم

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال از محل ماده ۲۸ تعداد ۳۷۰۰ نیروی جدید جذب آموزش و پرورش شد و از این نظر کمبود معلم وجود ندارد و در برخی نقاط نیز از ظرفیت بازنشستگان استفاده شد.

علیرضا آهنگر یکشنبه ۱ مهر در حاشیه زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و شهادت که در دبیرستان پسرانه شهید مدرس نوشهر برگزار شد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه استان مازندران دارای ۵۳۰ هزار دانش آموز است که در۲۲ هزار کلاس درس سازماندهی شده‌اند، اظهار کرد: به همین تعداد نیز معلم برای سال تحصیلی جدید ساماندهی شده است.

وی افزود: استان مازندران با توجه به اینکه در یکی دو سال اخیر از محل ماده ۲۸ سهمیه جذب فارغ التحصیلان جدید تربیت معلم داده شده است ۳۷۰۰ نفر از طریق آزمون نیرو جذب شده است و از این نظر کمبودی وجود ندارد اما در برخی جاها همانند مناطق صعب العبور، روستایی و مدارسی که دانش آموز کم دارد شاهد نوسانات معلم هستیم.

کلاس بدون معلم نداریم

وی با تاکید بر اینکه سعی شد با مدیریت شهرستانها ساماندهی صورت گیرد تا کمبود جبران شود، گفت: طی بررسی که در ستاد پروژه مهر استان انجام شد تقریبا کلاس بدون معلم نداریم؛ همچنین تعدادی از معلمان بازنشسته مجددا در قالب حق التدریس مشغول بکار شدند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: آماری از تعداد دانش آموزان ثبت نام نشده نداریم اما در انتقال پایه، ممکن است دانش آموزی ثبت نام نکرده باشد و یا به استانی دیگر مهاجرت کرده باشد و مابقی منتظر حل مشکل انتخاب رشته هستند.

تحصیل اتباع بیگانه بدون کد «یکتا» ممنوع است

آهنگر خاطرنشان کرد: در استان مازندران تحصیل دانش آموزان اتباع بیگانه که دارای کد یکتا نیستند ممنوع است اما کسانی که از طریق فرمانداری و استانداری موفق به دریافت کد یکتا شده‌اند ثبت نام انجام می‌شوند.

امسال ۲۲ هزار دانش آموز در ۱۳۴ مدرسه دولتی و غیر انتفاعی و ۹۳۰ کلاس به همراه ۲۰۰۰ معلم سال تحصیلی را در نوشهر آغاز کردند.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.