پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جذابیت رشته تجربی مانع گرایش دانش آموزان به علوم دیگر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، دکتر جواد واثقی امیری روز دوشنبه در نشست با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن ارائه گزارشی از دستاوردها و عملکرد دانشگاه صنعتی نوشیروانی مازندران افزود: در زمینه افزایش منابع چه در حوزه پژوهشی و چه کمک های مردمی نسبتا موفق بوده ایم.
وی اظهار داشت: همچنین در جلوگیری از توسعه بی رویه ساختارها در دانشگاه مازندران بسیار جدی هستیم و حداکثر صرفه جویی ها را در همه زمینه ها داشته و خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: همچنین در زمینه کیفیت جذب و ورود به سیستم بدون آزمون عمومی ضمن فراهم کردن شرایط یکسان برای همه اهتمام جدی داریم.
واثقی به چالش ها و مشکلات نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات این دانشگاه کمبود فضای فیزیکی است، به گونه ای که حتی یک متر فضای خالی بلااستفاده به رغم بازسازی، بهینه سازی و افزودن فضا در حد امکان، در این دانشگاه نداریم.
وی عدم وجود اعتبارات لازم به عنوان یک مشکل عمومی ، افزایش بی انگیزگی به خاطر بیکاری فارغ التحصیلان، مشکلات وجود شبکه های اجتماعی علیرغم فرصت ها و گرایش دانش آموزان قوی به سمت علوم تجربی را از دیگر چالش های موجود برشمرد.
رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل افزایش هزینه ها در حوزه های مختلف مثل تعمیر و تجهیز و غیره و مشکل جذب کارشناسان بازنشسته و پیچیدگی روند جدب آنها را از جمله مشکلات موجود عنوان کرد.
۷۳۳۵/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.