پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جایزه هزار دلاری جشنواره آريكا ناتيوا کشور شيلی برای فیلم « آسک »

فيلم مستند “آسك” اثر ارزشمند مهدی زمانپور کیاسری توانست جایزه بهترین فیلم بلند در پانزدهمين جشنواره فيلم شيلي در امریکای جنوبی را به دست آورد.

0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، فيلم مستند “آسك” اثر ارزشمند مهدی زمانپور کیاسری توانست جایزه بهترین فیلم بلند در پانزدهمين جشنواره فيلم شيلي در امریکای جنوبی و جایزه نقدی هزار دلاری این بخش را به دست آورد.

پانزدهمین دوره جشنواره فیلم «آریکا ناتیوا» روزهای ۱۶ تا ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ( ۶ الی ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ ) با رویکرد فیلم هایی با مضامین بومی در این کشور برگزار شد.

هدف جشنواره “آريكا ناتيوا شيلي” آمريكاي جنوبي اين است كه کودکان، جوانان و بزرگسالان با گنجینه های طبیعی و فرهنگی که قهرمانانه در مناطق روستایی و بومی کره زمین باقی مانده اند، بیشتر اشنا شوند و به انها عشق بورزند.

مستند « آسک » روایتگر داستان زندگی این پیرمرد جنوبی٨٠ ساله است که خداوند نیروی تعبیر خواب به وی داده است. درواقع پیرمرد به کوه می‌رود و با لمس و چشیدن طعم سنگ‌ها، سنگ موردنیاز خود را پیدا و آن‌ها را استخراج می‌کند، سپس با ابزار ابتدایی مانند اره دستی و تیشه، ظروف جنوبی مثل سنگ نان‌پزی و هاون درست و با فروختن آن‌ها امرار معاش می‌کند.

این مستند پیش از این در هفدهمین دوره جشنواره مستند « بیگ‌اسکای – Big Sky » آمریکا ، دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» و بیستمین جشنواره بین المللی مستند زعفران طلایی ترکیه در شهر سافرانبلو نیز حضور یافته بود و برنده جایزه بهترین فیلم بیستمین جشنواره بین‌المللی مستند زعفران طلایی ترکیه، منتخب پنجمین جشنواره فیلم درخت طلایی فرانکفورت آلمان، منتخب بیست و نهمین جشنواره مستند بلگراد صربستان شده بود نیز شده بود.

عوامل مستند « آسک »

کارگردان: مهدی زمانپور کیاسری
تهیه کنندگان: سمیه زراعت کار
و مهدی زمانپور کیاسری
تدوین: مهدی حسینی وند
و حسین نیکزاد
تصویر: علی شیلاندری
و پویان آقابابایی
صداگذار: حسن‌مهدوی
صدابردار: احسان شایگان
پخش کننده فیلم: علیرضا شاهرخی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.