پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاده جایگزین بالادست سد هراز به‌صورت موقت زیر بار ترافیک رفت

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، جاده جایگزین بالادست سد هراز عصر امروز به صورت آزمایشی و مقطعی با حضور سرپرست پلیس راه راهور کشور، نماینده مردم آمل در مجلس، مسؤولان کشوری و استانی زیر بار ترافیک رفت.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این اقدام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل، اظهار کرد: برای تخلیه بار ترافیکی بخشی از مسیر بالادست جایگزین جاده هراز در مسیر سد هراز زیر بار ترافیک رفت و در اقدام آزمایشی نتجه مطلوبی به همراه رضایت هموطنان داشت.

رضا حاجی‌پور با اشاره به اینکه اجرای کامل و بهره‌برداری از جاده جایگزین بالادست سد هراز ممکن است چند سال طول بکشد، افزود: همشهریان و مردم این منطقه سال‌های زیادی از گذران وقت در ترافیک سنگین مسیر ابتدای هراز چه از آمل به تهران در مسیر شمال به جنوب و چه از پایتخت به مازندران در مسیر جنوب به شمال کلافه هستند و برای خروج بار سنگین ترافیک به صورت موقت برای روزهای آخر هفته پیش‌بینی‌هایی شد.

وی با اشاره به اینکه این مسیر موقت بوده و جاده اصلی برای تردد نیست، عنوان کرد: به لحاظ ایمنی این مسیر دچار ایراداتی است و فقط برای خروج بار ترافیکی برای مدت زمان خاص با نظارت کمیته امینی راه‌های کشور به صورت موقت بازگشایی می‌شود البته ایرادات این مسیر باید جمع‌بندی شده و توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران حل شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسات متعدد در پلیس راهور کشور، کمیسیون ایمنی راه‌ها، معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی، نائب رئیس اول مجلس و مسؤولان کشوری و استانی برای بازگشایی راه‌ها در قالب ایجاد ایمنی در نوبت‌های مختلف برگزار شد و عصر امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی تست آزمایشی آن اجرا شد.

این مسؤول اظهار کرد: برای خروج بار ترافیکی این جاده کارگاهی مورد استفاده قرار گرفت زیرا برای ساخت جاده بالادست بوده و برای کاهش و خروج بار ترافیکی با حضور دو ایستگاه پلیس راه در ورودی و خروجی مسیر برای زمان معین زیر بار ترافیک می‌رود.

حاجی‌پور با اعلام اینکه محور مواصلاتی هراز یکی از جاده‌های مهم شریانی و استراتژیکی کشور است که نه تنها در ایام تعطیل بلکه در اکثر روزهای شاهد شاهد ترافیک نیمه سنگین و سنگین در آن هستیم، خاطرنشان کرد: صبح و عصر امروز شاهد ترافیک سنگین از ابتدای مسیر هراز، نارنجستان تا سد هراز بودیم که با بازگشایی آزمایشی جاده جایگزین پس از دقایقی ترافیک تخلیه شد.

وی یادآور شد: تردد در این مسیر فقط برای خودروهای سواری مجاز بوده و کامیون‌ها، ماشین‎های سنگین و اتوبوس‎ها در این مسیر موقت مجاز به تردد نیستند.

حاجی‌پور بیان کرد: این مسیر به صورت مقطعی در زمانی که نیاز به تخلیه بار سنگین ترافیک و پیک تردد در ایام تعطیل، روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه و صبح شنبه به صورت مقطعی زیر بار ترافیکی می‌رود.

 /۸۶۰۱۲/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.