پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاده‌های مازندران متناسبت با حجم ترددها نیست

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی امروز در نشستی با یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی و همچنین گرامیداشت هفته میثاق با ولایت، اظهار کرد:  براساس گزارش‌ها حدود ۱۰ درصد ترددهای کشور در مازندران است که این ترددها نشان‌دهنده جاذبه‌ها، استعدادها، ظرفیت‌ها، امکانات و موقعیت‌های جغرافیایی این استان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مازندران به دلیل قرار گرفتن در مسیر مشهد مقدس  و اینکه سالانه میلیون‌ها نفر از این مسیر به سمت مشهد تردد می‌کنند و هم به دلیل برخوداری این استان از ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری و تفریحی و همچنین با توجه به نزدیکی استان به مرکز کشور دارای اهمیت است.

این مسؤول به تردد پرحجم در مازندران اشاره و تصریح کرد: این موضوع کار و زحمت ماموران پلیس راه را به‌ویژه در گره‌های ترافیک، حوادث، سیل و یا برف زیاد کرده و مشکلاتی به همراه داشته که لازم است ماموران پلیس برای کمک به مردم از امکانات و مهارت‌های خوبی برخوردار باشند؛ تمام این موضوعات جزو پیچیدگی‌ها، مسائل و مشکلات ترافیک در مازندران است‌.

محمدی‌لائینی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار کیلومتر جاده شهری و روستایی در مازندران خاطرنشان کرد: همه این جاده‌ها از نظر کیفیت نامطلوب هستند و نیاز به بازسازی و ترمیم دارند و از نظر کمیت نیز تناسبی با تردد و حجم ترافیک ندارند، اگر هیچ مسافری هم به مازندران نیاید خود این مسیرها برای جمعیت مازندران کافی نیست.

وی با اعلام اینکه مازندران در حال ارائه خدمات ملی با بودجه‌های استانی است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم صنعت توریسم رشد پیدا کند باید به زیرساخت‌ها توجه اساسی و کافی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: ضایعات انسانی و فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد، جدای از خسارت‌های مالی خسارت‌های انسانی که رخ می‌دهد بسیار سنگین است و از نظر ضایعات فرهنگی نیز  اگر حضور افراد با فرهنگ‌های مختلف با سیاست‌گذاری‌های درست فرهنگی همراه نباشد موجب بروز مشکلات بسیاری می‌شود و فرهنگ اصیل و بومی تحت تاثیر هجمه‌های خرده فرهنگ‌های مختلف قرار گرفته و به یک تعارضات ناجور منتهی خواهد شد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه انتظار ما این است مسؤولان به تردد نگاه بنیادین داشته باشند و به این موضوع به صورت زیربنایی فکر کنند، خاطرنشان کرد: نگاه بنیادین این است که تحولی به وجود بیاوریم، ما باید روی ریل و قطار پرسرعت و تردد سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری کنیم، رویکرد تردد با وسایل شخصی، رویکرد خوبی نیست.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه تردد با ناوگان عمومی ضعیف بوده و خودروهای این ناوگان فرسوده هستند، تصریح کرد: تردد با قطار با این سرعت و خطوط و ریل کم، خیلی مورد توجه قرار نگرفته و ترددهای هوایی نیز به دلیل هزینه بالا و مسافت‌ها مورد توجه نیست.

وی با اعلام اینکه ترددها را خود به خود خودرو محور کردیم، اظهار کرد: نتیجه آن شده هر روز میلیون‌ها لیتر بنزین مصرف می‌کنیم که دود، آلودگی‌ها، تصادفات و مسائل مختلف به جای می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید تحول ایجاد کنیم، یادآور شد: این جاده و خودروها زحمت ماموران پلیس را بیشتر کرده است که پیشنهاد تحول در تردد باید مطالبه جدی پلیس باشد و رویکردها نیز در این زمینه باید تغییر کند.

محمدی‌لائینی در پایان گفت: الان در زمستان کار ماموران پلیس پر زحمت است که هم  باید به بعد حرفه‌ای و  هم بعد فرهنگی توجه کنند‌.

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران در ادامه این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار دل‌ها، اظهار کرد: پلیس راه استان مازندران با توجه به اتصال سه جاده اصلی سوادکوه، هراز و کندوان، از سمت شرق به استان گلستان، از سمت غرب استان به گیلان و واقع شدن در کنار دریای خزر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به ترافیک سنگین تعطیلات پایان هفته و مناسبت‌هایی همچون عید نوروز، ایام محرم، اربعین، مراسم ۲۲ بهمن و مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد تاکید کرد: ماموران پلیس راه تمام توان خود را در برای تسهیل عبور و مرور و خدمات شایسته به مردم و مسافران به‌ کار می‌گیرند.

رئیس پلیس راه مازندران با تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی، گفت: اگر به مسئله فرهنگ توجه بیشتری شود، ای بحث می‌تواند در کاهش ترافیک و تصادفات اثرگذار باشد.
 /۸۶۰۳۴/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.