پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جابه‌جایی ۴ میلیارد لیتر فرآورده‌های نقتی توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات شمال

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،محمد مهدی جامعی به مناسبت روز ملی شدن صنعت نفت ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در صنعت نفت شاهد استعداد و شکوفائی مناسبی هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه این صنعت به واسطه ارتباطات خوبی که با جهان و کشورهای اسلامی داریم، چالش‌های ایجاد شده علیه کشور خنثی شده است و این صنعت روز به روز توانمند‌تر می‌شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال، گفت:  شرکت خطوط نفت ایران منطقه شمال که یکی از شرکت‌های چهارده‌گانه که در بسیاری از مواقع زمینه ساز رفع مشکلات کشور بوده است.

وی اضافه کرد: دشمن تلاش زیادی کرد که با ایجاد مشکل در انتقال فرآورده‌های مشکلاتی برای کشور ایجاد کند، شرکت ما یک مجموعه کاملا عملیاتی بوده و به صورت ۲۴ ساعته در دسترس هستند و تاکنون اجازه ندادیم که کمبود انتقال و فرآورده‌های نقتی ایجاد شود.

جامعی در ارتباط با اقدامات انجام شده در ایام کرونا،گفت:  فعالیت این خطوط در این زمان با توجه به شرایط بحرانی خدمات مناسبی در حوزه انتقال ادامه داشته است.

وی اضافه کرد: نزدیک به چهار میلیارد لیتر فرآوردهای نفتی توسط خطوط ۱۶ و ۱۲ در سال ۱۴۰۱جابجا شده است صادرات هم در این بخش انجام شده است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال، با اعلام اینکه این خطوط قابلیت انتقال انواع فرآورده‌ها را دارد،گفت: قابلیت انتقال نفت خام هم در این مجموعه تعریف شده است.

وی با اعلام اینکه احداث خطوط یک زیرساخت قابل اعتنا است، افزود: ممکن است در ایامی این خطوط مورد استفاده نشود اما با توجه به چشم اندازی که برای آن دیده شده در موعد خاص و مقرر نیازهای کشور را رفع می‌کند.
جامعی ادامه داد: ایجاد خطوط یک سرمایه‌گذاری اساسی و پتانسیلی است که کشور به آن نیاز دارد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال درباره جانمایی خطوط انتقال،گفت: همه تلاش‌ ما این بود که خطوط در مناطق صعب‌العبور ایجاد شده تا برای مردم مشکلاتی ایجاد نکند.

وی در ارتباط با پایداری انتقال فرآورده‌ و انتقال آسان به نیروگاه شهید سلیمی،گفت: این پروژه در مدت زمان کوتاه و هفت روز کاری در نیروگاه شهید سلیمی عملیاتی شده که با اجرای این طرح از تردد روزانه بیش از ۷۰ دستگاه تریلر در جاده گهرباران جلوگیری شده است.

 /۸۶۰۰۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.