پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ثبت ۲ وقف در بهشهر به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال

0

ایسنا/مازندرانرییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر از ثبت ۲ وقف جدید به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام ابوذر زارعی کیاپی در نشست با اصحاب رسانه بهشهر با بیان اینکه قسمتی از شبه جزیره میانکاله بهشهر وقفی بوده و اوقاف از راه قانونی در حال پیگیری است، اظهار کرد: در چند ماه اخیر در این شهرستان دو وقف جدید که شامل وقف ملک مسکونی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان جهت احداث مسجد و وقف یک واحد آپارتمان  به ارزش ۲۷۰ میلیون تومان به نیت هزینه مسجد صاحب الزمان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه بهشهر دارای ۸۰۰ موقوفه، ۴۰ بقعه متبرکه و تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ رقبه وقفی است، تصریح کرد: کل سود حاصل از زمین‌های وقفی این منطقه بعد از کسورات قانونی در همان منطقه صرف نیت‌های خیرخواهانه می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر از اجرای مزایده زمین‌های زراعی در منطقه کلاک این شهرستان خبر داد و گفت: مبلغ ۲۳۷ میلیون تومان به برندگان مزایده زمین‌های رزاعی این منطقه تحویل داده شد.

زارعی یادآور شد: قسمتی از شبه جزیره میانکاله بهشهر به مساحت تقریبی ۶ کیلومتری در محدوده قلعه پلنگان براساس مستندات (وقف نامه) موجود وقفی بوده و اداره منابع طبیعی مازندران با ارائه شکایت به شعبه ۱۶ ساری برای بازپس‌گیری این منطقه اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ایام محرم و صفر با اجرای طرح شمیم در بهشهر مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان در جهت اقامه عزا در ۳۵ هیئت عزاداری تقدیم شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر تصریح کرد: ۳۰۰ بسته آموزشی شامل کیف و کتاب به ارزش ۴۵۰ میلیون ریالی در اوایل ماه مهر به دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه نیازمند این شهرستان اهدا شده است.

  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.