پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ثبت صدور برای صادرکنندگان بخش کشاورزی تسهیل شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، استاندار مازندران بر تسهیل‌گری و رفع موانع ثبت صدور برای صادرات محصولات تولیدی بخش کشاورزی تاکید کرد.

یوسف نوری امروز در حاشیه بازدید از بزرگترین مجموعه گلخانه‌ای گل زینتی رویش طبرستان آمل به خبرنگار ایسنا گفت: متاسفانه در حال حاضر این شرایط مقداری کند است و حتماً باید تسهیل و مناسب سازی شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان و کشور اگر بخواهد واقعاً رشد داشته باشد نیازمند کمک و تسهیل‌گری توسط بخش دولتی است، تصریح کرد: در این زمینه و به منظور حمایت از تولیدکنندگان، در نشستی با وزرای صمت و جهاد کشاورزی برای افزایش صادرات و کیفی سازی در این بخش قول حمایت دادند.

استاندارمازنداران همچنین با اشاره به شرایط ضالمانه تحریم علیه کشورمان گفت: در چنین شرایطی که تولیدکنندگان متعهد استان در امر تولید و صادرات و ارزآوری محصولات کشاورزی پای کار هستند، باید حمایت شوند.

نوری، با اشاره به ظرفیت‌های بالای تولیدکنندگان استان از جمله تولیدکنندگان گل وگیاه به خصوص مجموعه رویش و روماک گستر که در امر ارزآوری به کشور ایجاد ثروت می‌کنند، تصریح کرد: انتظار است بانک مرکزی هم با موانعی که بر سر راه این تولیدکنندگان وجود دارد، کارگشایی کند.

استاندارمازندران در بخش دیگری با اشاره به اینکه مجموعه پرورش گل زینتی رویش تبرستان، از مجموعه‌های بزرگ و برند تولید و صادراتی استان و کشوری است، افزود: این مجموعه‌ها، با مدیریت صحیح و موثر، نام جهانی پیدا کرده و در این مدیریت صحیح، با ایجاد زنجیره‌ای از فرایندها و استفاده از منابع باز چرخان آب و یا حتی خروجی گازهای که هست برای تقویت و رشد بیشتر محصول و همچنین دانش فنی که دراین مجموعه ایجاد شده، افتخاری برای مازندران و کشور است.

 نوری همچنین از روسای دانشگاه ها و مدارس درخواست کرد، زمینه حضور دانش آموزان و دانشجویان را برای آشنایی با مدیریت بهینه و صحیح استفاده درست از منبع در این مجموعه‌های موفق تولیدی و صادراتی فراهم شود.

وی ابراز امیداوری کرد، در مازندران نیاز است تا این گونه واحدهای موفق تولیدی که در امر صادرات با تکمیل زنجیره کامل آن موفق بودند، توسعه و گسترش بیشتری یابد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.