پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ثبت دمای 36 درجه در کیاسر/هوای مازندران از امشب خنک و بارانی می شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، افزایش تدریجی دمای هوای مازندران از روز دوشنبه هفته جاری آغاز شد و روز سه شنبه و چهارشنبه در بعضی مناطق مانند کیاسر دمای هوا به بالای 36 درجه سانتی گراد رسید.

وزش تندباد گرم از جنوب به شمال نیز از عصر سه شنبه تا صبح چهارشنبه در افزایش ناگهانی دمای هوا بویژه در غرب مازندران تا 10 درجه سانتی گراد نقش داشت .
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره وضعیت هوای استان در چند روز آینده گفت : تغییرات جوی در استان از بعد از ظهر امروز با افزایش ابرناکی هوا و ورزش باید نسبتا شدید شروع می شود و به تدریج دمای هوا هم کاهش خواهد یافت .

احمد اسدی افزود که کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه ای تا هشت درجه و در دامنه ها و ارتفاعات استان تا 10 درجه پیش بینی و سبب می شود تا زهر گرمای چند روز گذشته استان شکسته شود.

او ادامه داد : کاهش دما برای روز های دوشنبه و سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و هوای خنک و ملایم برای استان پیش بینی می شود .

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران همچنین از احتمال بارش های رگباری بخصوص در ارتفاعات و جاری شدن سیلاب خبر داد و پیش بینی کرد که مردم استان در این مدت با وزش نسبتا شدید باد مواجه شده و دریای خزر نیز تا اواسط هفته آینده مواج باقی می ماند.

وی به وزش تندباد گرم هفته جاری اشاره کرد و گفت : این تندباد که عمدتا سه شنبه شب برای ساعاتی مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار داد ، از جریانات جنوبی و گرم بود که در مدت کوتاهی دمای برخی نقاط استان را 10 تا 15 درجه افزایش داد .

اسدی افزود : تند بادهای احتمالی روزهای آینده باعث افزایش دمای هوا نشده و خنک خواهد بود.

در همین حال گزارش روزانه هواشناسی مازندران نشان می دهد امروز دمای هوا در مناطق مرکزی استان به حدود 32 درجه خواهد رسید .

در حال حاضر سیاه بیشه و آلاشت به ترتیب با 22 و 23 درجه خنک ترین و ساری و قائمشهر هم با 30 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین نقاط مازندران هستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.