پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ثابت نبودن شرایط بازار مهم ترین مشکل واحدهای تولیدی

0

فعال اقتصادی گفت: عدم تثبیت بازار موجب نگرانی شده و در صورت تداوم آسیب‌های جبران ناپذیر به واحدهای صنعتی وارد خواهد کرد.

رضا کاظمی، مدیر عامل یک شرکت صنایع کاغذ سازی در آمل در گفت و گو با ایسنا با بیان این که از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 89 موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده است، اظهار کرد: 8 سال است که فعالیت مستمر در عرصه اقتصادی و بازار کار داشته و به عنوان یک واحد فعال با حدود 60 نفر مشغول به کار هستیم؛ مهم ترین مشکل هر واحد تولیدی در حال حاضر تثبیت بازار است.

وی با اشاره به این که نوسانات ارزی به نحوی با تمام واحدهای صنعتی ارتباط مستقیم داشته است، افزود: وارد کردن و تهیه قطعات یدکی که نیاز اولیه برای شرکت های صنعتی بوده با افزایش قیمت ارز با چالش هایی روبه رو شده و فعالیت ما را به عنوان یک واحد صنعتی فعال دچار مشکل کرده است.

کارشناس ارشد صنایع چوب و کاغذ تصریح کرد:  صنایع تولیدی کاغذ سازی، صنعتی پر مصرف و پر انرژی بوده و نیاز زیادی به لوازم یدکی دارد که بخش عمده آن وارداتی بوده و در حال حاضر با این نوسانات ارزی با 2 برابر قیمت این لوازم را تهیه می‌کنند.

کاظمی گفت: افزایش ارز و هزینه 2 برابری  لوازم اولیه برای تولید متناوب باعث افزایش 50درصدی هزینه های تولید شده که در نتیجه بر قیمت فروش ما تاثیر گذاشته و حدود 30 درصد از فروش ما کمتر شده است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.