پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تکاپوی گروه‌های جهادی در پیاده‌روی اربعین

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این روزها و در مسیر عشق با مردمی مواجه می‌شویم که جهادگرانه و خالصانه فقط هم در به عشق اباعبدالله به همنوعان خدمت می‌کنند که ازجمله آن گروه جهانی طب سنتی است که با توزیع دارو و هم انجام اقدامات تشخیصی مرهمی می‌شوند بر درد و رنج زائران حسینی.

زهرا سادات موسوی گروه تخصصی طب اسلامی در مسیر اربعین در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: یکی از کارهای ما این است در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کنین البته کارهای جهادی زیادی در دستور کار داریم.

۱۰۰ نفر از گروه استاد اخوان در عمود ۵۳۵ اربعین مستقر هستیم و در مسیر هر فردی گرمازده شده، پاهایش تاول زده و یا هر مشکل دیگر بحث درمان را در دستور کار قرار داریم.

وی اضافه می‌کند: در مسیر پیاده‌روی اربعین حضور داریم و تمامی خدمات ازجمله دارو و سایر به‌صورت رایگان است.

وقتی می‌بینم حالش خوب نبوده و آن فرد سلامتی خودش را بدست می‌آورد آنقدر از کارم لذت می‌برم که حد ندارد؛ همین مسائل و خدمت به خلق موجب شده بیشتر روی کارم متمرکز شوم و بیشتر مطالعه داشته باشم؛ اگرچه علم تمامی ندارد.

به گفته این جهادگر، تاثیر و انرژی مثبتی که این کار خیر به من می‌دهد قابل وصف نیست؛ نمونه‌اش فردی ۲۵ روز بستری شد و پس از انجام دادن آزمایش‌های لازم ولی بیماریش تشخیص داده نشد بعد از آن ازطریق دخترش بر بالین بیمار رفتم و پس از معاینه متوجه شدم این بیمار تنها از مشکل گوارش رنج می‌برد و با انجام اقدامات لازم این بیمار سلامتی خود را به دست آورد؛ وقتی حال خوب بیمار را دیدم واقعا قادر به وصف حال خودم نیستم و سجده شکر به جا آوردم.

کمک به خلق خدا لذتی برای من دارد از اینکه وقتم را تلف نکردم؛ ممکن است سختی‌هایی بوده اما وقتی نتیجه کارم را می‌بینم تمام خستگی‌ها از بدنم بدر می‌شود.

موسوی می‌گوید: خودمان گروهی خودجوشی هستیم کارهای جهادی در دستور کار داریم ؛ به‌عنوان نمونه در روزهای کرونایی کلاس‌های آموزشی برای سبک زندگی برگزار می‌کردیم؛ آن ایام زمانی‌که کسی از منزل خود خارج نمی‌شد گروه جهادی ما کلاس‌ها را به‌صورت حضوری برگزار می‌کرد.

طی آن روزها که برخی باتوجه به درگیری کرونا با مشکل تنگی‌نفس مواجه می‌شدند با تغذیه و ماساژدرمانی سلامتی را به آنان برمی‌گردانیم.

وی بیان می‌کند: اینکه طبع افراد را بدانیم و براساس آن داروها به افراد داده شود از ریشه درمان می‌شود از اهداف مهم ما در طب اسلامی است و برخلاف داروهای شیمیایی زمان‌بر است و همین باعث شده برخی این داروها را قبول ندارند.

مهم‌ترین موضوع ما تغذیه است که درصورت توجه به آن بیشتری از مشکلات مردم به‌صورت ریشه‌ای درمان می‌شود.

در پایان این جهادگر از خیران می‌خواهد بیشتر از ما حمایت کنند البته حمایت هست اما نیاز است که در این زمینه بیشتر ورود پیدا کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.