پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توپ آبادانی زمین فوتبالی که مدام در حال چرخش است

0

ایسنا/مازندران فوتبال ورزشی پرطرفدار که زمین‌های خاکی‌اش قهرمانان زیادی تحویل جامعه ورزشی داده است اما گاهی ناکارآمدی‌ها همین زمین‌های خاکی قابل دسترس را از بین می‌برد سال‌هایی که این زمین فوتبال در ویرانی به سر برد زمان کافی برای تحقق یک پروژه بود اما این گذر زمان برای این زمین تنها به بازدیدها و وعده‌های شعاری ختم شد و در کنار ویرانی‌اش‌ رانش‌های متعددی که پس از هر بارندگی رخ می‌دهد آسیب‌های زیادی به منابع طبیعی وارد ساخته و جنگل کاج مجاورش با هر رانشی درختانی را از دست می‌دهد.

تپه مجاورش که محل تفریح اهالی و چرای دام بوده مدتهاست به پرتگاه خطرناکی تبدیل شده است، برداشت‌های ابتدایی دیواره‌ها و خاک برداری‌های غیراصولی چنین سرنوشتی درکنار بی‌تدبیری‌ها برای این زمین رقم زده است، برداشت‌هایی که تا نزدیکی به تپه باستانی در ضلع شرقی هم پیش رفته بود که البته با ورود میراث فرهنگی، برداشت‌ها در آن ضلع متوقف شده است.

اکنون بعد هر بارندگی شاهد رانشی جدید هستیم درواقع نبود تدابیر لازم برای تحقق هدفی که داشته‌اند منجر به غیرقابل استفاده شدن زمین شده است و در حال حاضر توپ آبادانی‌اش درحال چرخش بین مسئولین مختلف دچار سردرگمی شده و در پیچ و تاب وعده‌های بی‌سرانجام سرگردان مانده است.

داستان تنها زمین فوتبال سوادکوه قصه‌ای پرغصه برای ورزشکاران و مردم شده است، زمینی که از گذشته محل تمرین ورزشکاران رشته‌های مختلف و برگزاری مسابقات فوتبال و دومیدانی بوده و ورزشکاران زیادی را وارد عرصه قهرمانی کرده است بیش از ۷ سال در ویرانی به سر می‌کند.

به بهانه ایجاد پیست دومیدانی و زمین جدید کمر به همت ویرانی‌اش بستند و تاکنون نتیجه قابل توجهی نسبت به آبادانی‌اش دیده نشده است اگرچه در طی این چندسال اقداماتی مقطعی آن هم در حد زیرسازی انجام گرفته اما هم اکنون نیاز به زیرسازی مجدد پیدا کرده است، اقدامات مقطعی و بازدیدهای بدون خروجی سرنوشتی بلاتکلیف برای این زمین رقم زده است.

وضعیت زمین فوتبال نا به سامان است

رضا قربانی رییس هئیت فوتبال شهرستان سوادکوه در گفت‌وگو با ایسنا داشتن زمین فوتبال مناسب را مطالبه به حق مردم دانسته و گفت: وضعیت زمین فوتبال نا به سامان است، داشتن زمین فوتبال مناسب کمترین حقی است که می‌توان برای مردم این منطقه قائل شد.

وی تصریح کرد: این منطقه افراد مستعدی در ورزش قهرمانی دارد به خصوص در رشته فوتبال بازیکنان خوبی در سطح لیگ برتر داریم، قرار بر این بوده پولی به پیمانکار داده شود و پیمانکار کارش را شروع کرده بود اما به دلیل نگرفتن مبلغ هزینه‌ای خود فعلا ادامه کار کنسل شده است.

رییس هئیت فوتبال شهرستان سوادکوه با ابراز نگرانی نسبت به رانش دیواره‌های زمین اظهار کرد: در قسمت شمال شرقی رانشی داریم که ۳۰متر زمین را دربرگرفته است، پیمانکار بخشی از خاک را تخلیه کرده اما بخشی هنوز مانده است.

قربانی خاطرنشان کرد: گفته شده مبلغ ۲۰۰میلیون تومان به شهرداری زیرآب درخصوص ایجاد دیواره داده شد تا جلوی ریزش‌ها گرفته شود اما تاکنون اقدامی نکردند.

وی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان نسبت به وضعیت زمین فوتبال کوتاهی کرده است، افزود: ما مالک زمین نیستیم، پیگیری‌ها باید از سوی اداره ورزش و جوانان صورت گیرد که البته خودم در کنارشان حضور دارم حتی با نمایندگان دراین خصوص در ارتباط هستیم.

رییس هئیت فوتبال شهرستان سوادکوه ادامه داد: کارهای زیرساختی اماکن ورزشی را اداره ورزش و جوانان باید انجام دهد که تلاش بیشتری می‌طلبد اما این اداره دراین خصوص کوتاهی کرده است‌.

قربانی با اشاره به چمن مصنوعی خریداری شده برای زمین فوتبال بیان کرد: به گفته پیمانکار حدود ۲ و نیم میلیارد تومان پول چمن مصنوعی پرداخت شده و اکنون به دلیل آماده نبودن زمین در سپاه نگهداری می‌شود.

وی افزود: درکنار رانش به دلیل بارندگی‌های اخیر نیاز دوباره به زیرسازی است، اگر خاک گرفته شود فاصله‌ای حدود ۴۰متری با زمین ایجاد می‌شود که می‌توان چمن را پخش کرد اما شهرداری زیرآب هنوز ساخت دیواره حفاظتی را شروع نکرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سوادکوه با بیان اینکه زمین فوتبال پیمانکار و اعتبار دارد، گفت: براثر سیلاب رانش داشتیم که الان رانش‌ها تمام شده است، برای ساخت دیواره ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار وجود دارد که شهرداری زیرآب باید با تعیین پیمانکار شروع به کار کند چراکه چمنی که میلیاردی خریداری شده را نمی‌توان در این شرایط پهن کرد.

اعتبار به منظور ایجاد دیواره حائل از طریق مدیریت بحران اختصاص یافت

رضا احمدزاده رییس اداره ورزش و جوانان سوادکوه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اعتبار به منظور ایجاد دیواره حائل از طریق مدیریت بحران به شهرداری زیرآب داده شد، اظهار کرد: منتظر برآورد شهرداری و انتخاب پیمانکار هستیم و سازمان مدیریت بحران ۲۰۰  میلیون تومان برای ایجاد دیواره حائل به شهرداری زیرآب داده است بنابراین منبع مالی وجود دارد و قرار است که شهرداری پیمانکار تعیین کند.

وی با اشاره به وضعیت رانشی زمین فوتبال تصریح کرد: نقطه‌ای که رانشی بوده زیرسازی‌اش خراب شده است و نیاز به زیرسازی مجدد آن نقطه آسیب دیده داریم که البته زمان زیادی هم نمی‌برد کمتر از یک هفته می‌توان زیرسازی آن نقطه را به پایان رساند و احتمالا ظرف یک هفته آینده پیمانکار تعیین می‌شود و بعد آن نصب دیواره بتنی انجام خواهد شد.

رییس اداره ورزش و جوانان سوادکوه با بیان اینکه پیش بینی می‌شود دهه فجر امسال زمین فوتبال افتتاح شود،افزود: ما پیگیر هستیم و قرار است نشستی با فرماندار و شهردار داشته باشیم، زمانی که تعیین پیمانکار تعیین شود فنس‌کشی هم صورت گرفته و اگر مشکلی پیش نیاید به دنبال این هستیم که دهه فجر۹۸ این زمین افتتاح شود که البته موضوع رختکن و پیست به سال بعد موکول خواهد شد.

احمدزاده از احتمال رایزنی با وزیر ورزش و جوانان خبرداد و گفت: با ورود وزیر ورزش و جوانان به مازندران در تلاش هستیم تا رایزنی‌هایی داشته باشیم تا وزیر برای بازدید پروژه ساخت و بازسازی زمین فوتبال به این شهرستان سفر کند.

ایجاد دیواره حائل برای زمین فوتبال نیاز به خاک برداری دارد

سعید قلی نژاد شهردار شهر زیرآب در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه قبل از ایجاد دیواره باید خاک برداری انجام شود، تصریح کرد: مشکل اینجاست که قبل ایجاد دیواره باید خاک برداری انجام شود و ۲۰۰میلیون تومان ستاد بحران استانداری برای ایجاد دیواره اعتبار تخصیص داده است که درحال برآورد و انجام کارهای تشریفات قانونی هستیم، باید موافقت نامه مبادله شود سپس پیمانکار مشخص تا کار انجام شود.

وی وجود خاک‌های حاصل از رانش را مانعی برای ایجاد دیواره حائل برشمرد و افزود: قبل از ایجاد دیواره، خاک برداری باید انجام شود تا این امر محقق نشود نمی‌توان دیواره ایجاد کرد.

شهردار شهرزیرآب خاطرنشان کرد: شهرداری بی تفاوت نیست و درحال انجام کارهای تشریفات قانونی هستیم و سپس به تعیین پیمانکار می‌رسیم اما در آنجا باید فضای کار آماده باشد تا پیمانکار را مشخص کنیم.

قلی‌نژاد با اشاره به اینکه روند کار درخصوص خاک برداری از سوی اداره ورزش و جوانان کند است، یادآور شد: تا موقعی که خاک برداری انجام نشود فایده‌ای ندارد، پیمانکار درحال اجرای کار بوده اما روند کار کند است، چمن خریداری شد و منتظر خاک برداری هستیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.