پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توهین و افترا بیشترین جرایم را در رامسر تشکیل می دهند

0

به گزارش خبرنگار مهر احمد جعفر سعیدی عصر یکشنبهدر جلسه پیشگیری از وقوع جرم که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رامسر برگزار شد با تبریک فرا رسیدن قوه قضائیه گفت: پس از توهین، افترا و نشر اکاذیب، صدمات بدنی بیشترین فراوان جرایم را تشکیل می‌دهند.

دادستان رامسر با اشاره به اینکه آستانه تحمل در مردم کم شده است، افزود: در جامعه امروزی مهارت حل اختلاف و گفتگو فرا گرفته نشده که سبب غفلت و صدمات بدنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمار صدمات بدنی در سه ماهه اول سال جاری با توجه به بسته بودن جاده‌ها و عدم پذیرش گردشگران یک سوم نسبت به سال گذشته کم شده است، تصریح کرد: در سه ماهه اول سال‌های گذشته که در پیک ورود گردشگران و مسافران قرار داشتیم این آمار بیشتر بود که نشان از ارتکاب جرم توسط برخی گردشگران است‌.

سعیدی با بیان اینکه ارتکاب جرم از ناحیه افراد غیر بومی بیشتر است گفت: ۱۰ نفر قاتل که در شهرستان رامسر مرتکب قتل شده‌اند در زندان بسر می‌برند.

وی درباره غرق شدگی افراد در پلاژها و مناطق ممنوعه شنا گفت: موارد هشداری با نصب بنر آگاهی رسانی شود و نجات غریق‌ها در طرح شنا حضور داشته باشند.

مصطفی کاردان رئیس دادگستری رامسر نیز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رامسر برگزار شد با بیان اینکه تعداد جرایم و مراجعین به دادگستری زیاد است گفت: با اقدامات پیشگیرانه، کنترل و پیشگیری هزینه آن را کاهش دهیم.

رئیس دادگستری شهرستان رامسر گفت: ادارات در مسائل اجتماعی جزیره‌ای عمل می‌کنند و باید ازدحام جمعیت در دادگستری و آمار گسترش جرایم را درد مشترک بدانند.

کاردان با بیان اینکه با عدم اقدام مناسب دستگاه‌ها، بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت را فرسوده می‌کنیم تصریح کرد: در کرونا مراقبت‌های فردی و توصیه‌های بهداشتی تعهد ملی است و اگر به این نتیجه برسیم که فردی اگر غصه خودش را نمی‌خورد و بیماری زمینه‌ای ندارد، اگر بداند پرستار و پزشک با هزینه‌ها و سرایت دغدغه مند هستند خیلی از مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 4954778
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.