پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید 220 هزارتن کیوی در مازندران/ بسته‌بندی مناسب راهگشای صادرات

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به رفع موانع صادرات کیوی با رعایت دستورالعمل‌های صادراتی اظهار کرد: ۵ کانتینر کیوی تولیدی شهرستان عباس‌آباد به هندوستان ارسال شد.

وی توسعه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی به خارج از کشور را در رونق اقتصادی استان موثر دانست و خاطرنشان کرد: امسال به لحاظ رعایت استاندارد‌های لازم از سوی باغداران، تولید کیوی مناسب و تک سایز و صادرات محصول با کیفیت به کشور‌های هدف را در پی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح زیرکشت کیوی در مازندران را ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام و افزود: از این سطح ۷۰ درصد تولید این محصول در غرب مازندران است.

عنایتی از تولید ۲۲۰ هزار تن کیوی امسال در باغات استان خبر داد و گفت: مازندران رتبه نخست تولید کیوی را در کشور دارد.

وی اظهار کرد: کیوی مازندران به دلیل کیفیت بالا و ارزآوری مطلوبی که دارد در صورت بهره‌گیری از بسته‌بندی‌های جدید مطابق سلیقه بازارهای هدف و به شرط سلامت کامل محصول می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در بازار صادراتی استان داشته باشد.

عنایتی ادامه داد: امسال با توجه به ثبت باغات در سامانه سَبَک و برخورداری کد qr محصولات کیوی و مرکبات استان شناسنامه‌دار شده که این عامل زمینه صادرات بهتر این محصولات را فراهم آورده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.