پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید ۸ درصد آبزیان مازندران در بابلسر

0

حمیدرضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:ازابتدای امسال تاکنون چهار میلیون و ۹۷۰ هزار و ۲۹۰ لیتر سوخت برای انواعماشین‌آلات کشاورزی، واحدهای تولیدی ، زراعی و دامی از قبیل مرغداری‌ها، دامداریهای صنعتی و سنتی دارای پروانه بین کشاورزان و بهره‌برداران بخشکشاورزی شهرستان بابلسر توزیع شد.

وی از توزیع ۵۸هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت حمایتی بخش کشاورزی در آذر ماه خبر داد و افزود: تخصیص سهمیه سوخت بخش کشاورزی براساس سطح زمین زیر کشت و تعداد ادوات کشاورزی انجام می گیرد.

سرپرست جهاد کشاورزی بابلسر در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۳۹ مرکز آبزی پروری در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار و ۱۷ هکتار و با ظرفیت تولید سالانه چهار هزار و ۴۴۱ تن ماهی برای مصارف خوراکی و ۳۴۰ هزار قطعه ماهی زینتی در شهرستان بابلسر مشغول فعالیت هستند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بابلسر با اشاره به اشتغال یک هزار و ۳۷۴ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مراکز آبزی پروری شهرستان گفت: گردش ریالی تولید آبزیان شهرستان در سال جاری ۲۶۵ میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال بوده است.

رحمانی با بیان اینکه بابلسر یکی از مناطق مستعد پرورش انواع ماهیان است ،گفت: سالانه ۸ درصد ماهی  استان مازندران درشهرستان بابلسر تولید می شود.

وی با اشاره به وجود ۴۳آببندان به مساحت یک هزار و ۵۵۰هکتار اظهار کرد: این آببندان ها علاوه بر مصارف زراعی در پرورش ماهی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.