پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید ۸۵ درصد کاغذ مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، امید نیک‌نژاد مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با یک سوم قیمت موجود در بازار، دفترچه اقتصادی تولید و عرضه می‌کنیم.

وی گفت : با مشارکت یکی از درگاه‌های فروش اینترنتی و چاپخانه‌ای و با استفاده از کاغذ ایرانی از ابتدای شهریور ماه امسال ۳۸۰ هزار جلد دفتر مشق ارزان قیمت ۶۰ برگ و ۱۰۰ برگ تولید و به فروش رسیده و تا مهرماه برای رفع نیاز بخشی از جامعه هدف ادامه خواهد داشت که با این کار بخشی از نیاز دانش‌آموزان کشور مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، تولید دفترچه با کاغذ ایرانی را برگ زرین  دیگری در آلبوم افتخارات این مجموعه دانست و گفت: بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده با ناشر و با تامبن کاغذ ایرانی،طرح روی جلد دفترچه‌های تولیدی نیز نمادهای ملی و ایرانی است.

نیک‌نژاد با اشاره به  امکان خرید اینترنتی در این طرح، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و دست‌یابی به خودکفایی کاغذ در کشور این شرکت موفق شد سال گذشته ۷۰ درصد از نیاز کاغذ وزارت آموزش و پرورش برای کتاب درسی ۱۴ میلیون دانش‌آموز ایرانی را تولید و امسال هم بیش از ۸۵ درصد کاغذ کتاب‌های درسی از تولیدات این کارخانه خواهد بود.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم  به‌ویژه رئیس‌جمهور و معاون اول ریاست جمهوری در تحقق شعار سال و تداوم تولید،برنامه خودکفایی در تولید کاغذ را برنامه‌ای ملی و اثرگذار خواند و از امادگی همه جانبه صنایع کاغذ مازندران در تحقق این هدف خبر داد.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران بیان کرد: در ذیل برنامه‌های دولت مردمی در برداشتن بخشی از بار اقتصادی از دوش خانواده‌ها و حمایت و مساعدت بانک ملی بخشی از کاغذ مورد نیاز مناطق محروم به‌صورت رایگان تولید و تامین خواهدشد که در اینده در این زمینه اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

نیک‌نژاد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر امیدافرینی در جامعه، افزود: ما از این پس زبان گویای دولت در انعکاس بخشی از دست اوردهای فرهنگی خصوصا در حوزه فرهنگ و نشر و کتاب بوده و این امر را وظیفه ملی و میهنی خود می‌دانیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.