پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید گلی که تولید کننده‌اش را وابسته می‌کند

0

یک تولید کننده گل بنفشه در مازندران گفت: بازار گل بنفشه در منطقه نوشهر مناسب بوده و می تواند ظرفیت مناسبی برای ایجاد کسب و کار باشد.

حسن موفق در گفت وگو با ایسنا با بیان این که مدت 6 سال به عنوان تولید کننده گل بنفشه در نوشهر مطرح است، اظهار کرد: گل بنفشه دارای 10 هزار گونه در جهان بوده که از روسیه و کانادا وارد ایران می شود، سپس  بر روی بذر وارداتی گل بنفشه تغییراتی ایجاد می شود تا با شرایط بومی ایران تطبیق یابد و پس از آن تکثیر می‌یابد.

 این تولیدکننده گل بنفشه در نوشهر با اشاره به این که موفق شده است 500 گونه از نژاد گل بنفشه را در گلخانه خود تولید کند، افزود: بنفشه با توجه به تنوع رنگ هایی که دارد از لحاظ تولید یک گل، اعتیاد آور بوده و تولیدکننده را  وادار به تکثیر رنگ های مختلف آن می‌کند.

موفق با بیان این که مشکلات زیادی طی این چند سال برای پرورش گیاه بنفشه وجود داشت، تصریح کرد: نبود کارشناس خبره یکی از مهم ترین مشکلات تولید این گل بود که با تلاش و پیگیری شخصی و کسب آموزش‌های لازم در تولید این نوع گل به موفقیت دست پیدا کردم.

وی با بیان اینکه گل بنفشه یک گیاه حساس آپارتمانی است گفت: این گل  به دلیل جذب سریع آفات نباید کنار سایر گیاهان نگهداری شود.

این پرورش دهنده گل و گیاه با اشاره به مناسب بودن بازار گل بنفشه در منطقه نوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید کنندگان این گل در استان افزایش یافته و این موضوع جای امیدواری دارد زیرا می توان از این طریق فضای کسب و کار را رونق داد.

وی افزود: گل بنفشه به فضای چندانی نیاز ندارد چون گلخانه را به صورت طبقاتی می‌توان درآورد؛ حتی در فضای 150 متری نیز می توان 10 هزار گل تولید کرد، اما برای دریافت مجوز که به جهاد کشاورزی مراجعه می شود تاکید می‌شود که فضای گلخانه باید بیش از 5000 متر باشد از این رو مجوز گلخانه را نمی دهند و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی یادآورشد: مجوز تولیدی ما خانگی بوده و بسیج سازندگی برای کاهش هزینه‌ها در گرفتن مجوز برق و گاز به ما کمک کرده است.

این تولیدکننده گل بنفشه با بیان این که در کنار تولید این گل مدت دوسال است که به تولید گل ارکیده نیز روی آورده است، تصریح کرد: این گل نیاز به شرایط نگهداری خاصی داشته و زمان به ثمر رسیدن آن از بنفشه بیشتر است و در آینده ای نزدیک برنامه هایی برای افزایش تولید گل ارکیده نیز داریم.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.