پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید ماسک‌ها باید زیرنظر نهادهای رسمی مورد تایید وزارت بهداشت انجام گیرد/ تولید ماسک خانگی ممنوع

0

خلیلی، کارشناس بیماری مرکز بهداشت شهر کیاسر در گفتگو با علی سلیمانی کیاسری خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، با ابراز نگرانی نسبت به ساخت و توزیع غیر اصولی ماسک‌های خانگی گفت: این کار در شیوع بیماری کرونا بسیار موثر است و زمینه‌ساز ایجاد بحران در منطقه خواهد بود.

وی همچنین با تشکر از حس انسان دوستانه‌ی اهالی بخش چهاردانگه از آن‌ها خواست تا این کارها را زیرنظر نهادهای رسمی مورد تایید وزارت بهداشت، مثل سپاه، نیروی انتظامی، اداره‌ی بهداشت و دیگر ارگان‌های رسمی متولی این امر که زیرنظر وزارت بهداشت هستند.

خلیلی افزود: همه ما منتظر معجزه‌ی برای تهیه دارو بیماری کرونا برای درمان و تهیه واکسن برای پیشگیری هستیم و غافل از این موضوع که همیشه واکسن یک ترکیب شیمیای نیست که با تزریق یا خوراکی یا موضعی وارد بدن بشود و کار پیشگیری صورت گیرد.

وی واکسن بیماری کرونا را رعایت نظافت فردی و ترک عادات معاشرتی قدیم برشمرد که از همان ابتدای ورود کرونا پیدا شده و در اختیار عموم قرار داده شده است؛ اما متاسفانه مردم در بهره مندی از این واکسن در دست رس خودداری یا کم کاری کرده اند.

خلیلی از همه خواست تا کمی تامل کنیم و آیا به جای اینهمه وحشت و گله از مسئولین بهتر نیست خودمان بیشتر مراقب خودمان باشیم و هم دیگر را دوست داشته باشیم و بخاطر خودمان و هم وطنامون مراعات نکات بهداشتی را بکنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.