پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید سالانه ۱۱ تن عسل در محمود آباد

0

محمد هادی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اینکه تعداد کلنی‌های تولید عسل این شهرستان امسال هزار و ۵۳۳ کلنی با میانگین عملکرد ۷.۵ کیلوگرم عسل در هر کلنی است،اظهار کرد: سالانه ۱۱ هزار و ۵۱۵ کیلوگرم عسل با کیفیت در این شهرستان تولید می‌شود.

وی به برگزاری جلسه هم‌اندیشی بررسی وضعیت و رسیدگی به مسائل و مشکلات زنبورداری در مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد اشاره کردو گفت: پرورش‌دهندگان زنبور عسل برای اسکان قانونی و جانمایی زنبورستان‌ها باید با نظارت و دریافت مجوز از مدیریت جهادکشاورزی پس از دریافت استعلامات لازم از منابع طبیعی، محیط زیست و تعاونی زنبورداران شهرستان اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: استقرار کلنی‌های زنبور توسط پرورش‌دهندگان بومی و غیر‌بومی زنبور عسل در هر نقطه‌ای از شهرستان باید پس از تأیید اداره منابع طبیعی و محیط زیست با مجوز جهاد کشاورزی انجام شود.

هادی‌زاده با اشاره به اهمیت استقرار کلنی‌های زنبورعسل با رعایت فواصل قانونی نسبت به سایر زنبورستان‌ها، خاطرنشان کرد: مدیریت ساماندهی و بروزرسانی آمار کلنی‌های مدرن و سنتی، صدور دفترچه زنبور‌داری، پرداخت تسهیلات بانکی، دستیابی به میزان تولید و شاغلان این بخش به صورت مستقم و غیرمستقیم در این بخش حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: ۳۶ بهره‌بردار به صورت مستقیم در بخش زنبورداری  این شهرستان فعالیت دارند.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.