پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید روزانه ۲ هزار ماسک بهداشتی به همت هیئت مذهبی و مداحان مازندران

0

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت مذهبی مازندران از تولید روزانه ۲ هزار ماسک بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در بین خانواده‌های نیازمند به همت هیئت مذهبی و مداحان این استان خبر داد.

بلال زاهدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش برای مقابله و مهار ویروس کرونا از وظایف عموم ما در این شرایط حساس است و هیئت مذهبی و مداحان با همه توان وارد عرصه شدند.

وی با بیان اینکه از روز اول بروز این مشکل و بیماری به صورت گسترده در شهرها و روستاها جوانان هیئتی  پای کار آمدند، تصریح کرد: ضد عفونی کردن معابر ،خیابان‌ها و مکان‌های پرتردد، تهیه بسته‌های حمایتی و معیشتی برای محرومین و تلاش برای اطلاع رسانی درست از این ویروس به همت خیران و هیئت‌های مذهبی در حال انجام است.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت مذهبی مازندران گفت: بیشترین فعالیت انجام شده تاکنون تهیه و توزیع قریب به ۵ هزار بسته بهداشتی در قالب ماسک، صابون جامد، توزیع بالغ بر ۱۰ هزار عدد محلول در ظرف آرام ریز جیبی و توزیع در سراسر استان، تولید روزانه ۲ هزار ماسک و توزیع در بین خانواده‌های بی‌بضاعت و عموم مردم، تولید روزانه ۱۱۰ دست لباس گان بیمارستانی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی با تهیه دستگاه‌های دوشی و تراکتوری در سطح گسترده با استفاده قریب به ۱۰۰ هزار لیتر، بسته بندی و تولید ظرف‌های ۵۰۰ سی سی محلول ضدعفونی برای بیمارستان‌ها بوده است.

زاهدی افزود: تاکنون بالغ بر ۵۸ هیئت مذهبی در ۱۴ شهرستان استان مازندران وارد این عرصه شده در حال فعالیت شبانه روزی برای مقابله با ویروس کرونا هستند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت جدی نکات بهداشتی و حفظ آرامش، عدم توجه به شایعات انتشار یافته در فضاهای مجازی، ایجاد انگیزه در جامعه با پویش ما کرونا را شکست می‌دهیم، انتشار پیام‌های امید بخش و آموزشی درفضای مجازی می‌تواند تا حد بسیار بالایی در مقابله با کرونا نقش آفرین باشد.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت مذهبی مازندران گفت: تبدیل خانه به فضای معنوی مسجد و ارتباط با خدا دراین ماه شریف و توسل به اهل بیت (ع) و استغفار و دعا برای سلامتی و فرج امام زمان (عج) و دفع امراض و بلاها از جامعه، برگزاری محافل هیاتی به صورت مجازی، حضور فعال مداحان و هیات مذهبی در طرح سفیران سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی و ضد عفونی نمودن معابر عمومی شهر بویژه هر هیئت محدوده استحفاظی خود و شرکت خواهران هیاتی خیاط در کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این دوران است. / ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.