پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید روزانه هزار تن گوشت مرغ در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست مشترک با اعضای انجمن کشتارگاه‌های صنعتی طیور مازندران اظهار کرد: از زحمات انجمن کشتارگاه‌های طیور استان در سال ۱۴۰۱ به ویژه همراهی و تعامل با مجموعه جهاد کشاورزی مازندران در زمان اصلاح و کارآمدسازی یارانه‌ها تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه این حلقه از زنجیره طیور حلقه مهم و ارزشمندی است که در تنظیم بازار و حفظ سلامت جامعه تأثیرگذاری مستقیم دارد، افزود: در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و نیازمند مشارکت و همراهی همه عوامل تاثیرگذار در امنیت غذایی کشور هستیم تا در بهبود شرایط و پایداری تولید نقش خود را بخوبی ایفا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: در ایام پایانی سال که شرایط خاصی در بازار وجود دارد و تامین گوشت قرمز با مشکلاتی مواجه است، تمایل به مصرف گوشت سفید افزایش یافته و لازم است عوامل موثر در تامین و توزیع گوشت طیور سهم بیشتری در تنظیم و کنترل بازار داشته باشند.

عنایتی خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم مصرف‌کننده نگران تامین گوشت قرمز و سفید باشد و در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان همه تلاش ما بر این است سفره مردم از لحاظ تامین مواد غذایی با چالش مواجه نشود.

وی ادامه داد: حفظ اشتغال و تولید در زنجیره‌های طیور استان موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود و اجازه ندهیم اشتغال و تولید در زنجیره‌ها از بین برود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۸۰۰ تا هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود که بخش عمده‌ای از آن مازاد بر نیاز استان است به تهران و سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

این مسؤول افزود: روزانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان توزیع و ۲۵۰ تن گوشت به تهران و سایر استان‌ها و ۱۵۰ هزار قطعه مرغ زنده نیز به کشتارگاه های تهران ارسال می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.