پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید برنج بدون سموم کشاورزی در ۱۰۰ هکتار از شالیزارهای مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احسان عباسپور صبح امروز در جلسه سند جامع ارزیابی و ساماندهی توزیع، فروش و مصرف سموم کشاورزی با بیان اینکه ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را بر عهده داریم، اظهار کرد: برنج و مرکبات عمده محصولات تولیدی استان است و همه تلاش ما برای ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی مازندران است.

وی  با بیان اینکه تولید برنج ۱۰۰ درصد سالم برای نخستین بار با مشارکت ۴۶ کشاورز در ۱۰۰ هکتار شالیزار استان انجام شد، گفت: هیچگونه سمی در تولید آن مصرف نشد و این رویه در سطح ۴۰ هکتار کشت دوم برنج هم در حال اجرا است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: آمادگی داریم سطح کشت برنج سالم را به سرعت افزایش دهیم و به هزاران هکتار برسانیم.

این مسؤول با بیان اینکه در حوزه نسخه‌نویسی و توزیع سموم پرخطر در استان به مست سموم کم‌خطر حرکت کردیم و این سموم از چرخه توزیع و مصرف سموم در حال حذف شدن است، افزود: به جای کاهش تعداد مراکز فروش سموم شیمیایی کشاورزی باید به دنبال کاهش و مصرف بهینه سموم در مزارع و باغات استان باشیم.

عباسپور اظهار کرد: سند جامع ارزیابی و ساماندهی توزیع، فروش و مصرف سموم کشاورزی آماده است و منتظر ابلاغ اعتبار است تا اجرایی شود و اگر اعتبارات در نظر گرفته نشده به موقع و به اندازه کافی تخصیص پیدا نکند نمی‌تواند به مرحله اجرا برسد و نتیجه‌بخش باشد و ضرورت دارد سند را ویرایش کنیم و تا حد توان از اعتبارات دستگاه‌های خودمان برای اجرایی کردن مفاد سند استفاده کنیم.

وی بیان کرد: مدیریت مصرف آفتکش‌ها و استفاده از سموم کم‌خطر و یا با پایه گیاهی باید بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/م/س


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.