پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید برق نیروگاه نکا در مرز دو میلیارد کیلو وات ساعت

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، به نقل از روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا، حسینعلی تازیکی سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر، اظهار کرد: نیروگاه شهید سلیمی نکا در خرداد امسال بیش از ۸۸۸ میلیون و ۱۰۲ هزار کیلووات ساعت انرژی تولید کرد که از این میزان تولید بالغ بر ۸۳۸ میلیون و ۸۶ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شده است.

وی گفت: در این سه ماه ۸۸.۲۴ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخار و حدود ۱۱.۷۶ درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی به دست آمد طوری که در سه ماه ابتدای امسال ۱۹.۱۸ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا ادامه داد: برای اولین بار سه واحد به ظرفیت حدود ۷۴۰ مگاوات به طور همزمان برای آمادگی تولید پایدار در فصل تابستان تعمیرات اساسی شد و در حال حاضر تمام واحدهای نیروگاه با تولید عملی حدود هزار و   ۹۰۰ مگاوات به طور کامل در مدار تولید قرار دارند.

️ نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از ۴درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.