پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا ۱۳.۵ درصد افزایش یافت

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه،  مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: تولید انرژی خالص نیروگاه شهیدسلیمی نکا در ۶ ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳.۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، نوراله ادبی فیروزجایی در گفت‌وگویی با خبرنگاران اظهار کرد: در این ۶ ماه بیش از ۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکلترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد. 

وی با مطلوب توصیف کردن وضعیت تولید در ماه شهریور، گفت: در این ماه افزون بر یک میلیارد و ۷۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص تولید شد که نسبت به سال گذشته حدود ۱۶.۵ رشد داشته است.  

این مسئول با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته حدود ۷۲ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و بیش از ۲۸ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، خاطرنشان کرد: در این مدت ۶۱ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد.

به گفته ادبی، در راستای بازیابی توان و ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف تابستان، در فصل تعمیرات سال گذشته علاوه بر اجرای ۱۴ برنامه تعمیراتی اعم از میاندوره‌ای، بازدید و نیمه اساسی در همه واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی، چندین پروژه رفع محدودیت تولید از جمله تعویض لوله های سقف بویلر واحدهای یک و ۲ بخار، لایروبی حوضچه آبگیر واحدهای بخار، تهیه و تامین قطعات مورد نیاز و تعمیرات اساسی پمپ‌های ۳ و ۶ آب دریا، تمیزکاری و تعمیرات پمپ‌ها، فیلترها ( باند و فاین اسکرین) و تجهیزات مسیر خنک کاری آب دریا، تعمیر واش پمپ‌ها، تامین قطعات مربوط به گروه ۲۹ سلها و احیای سیستم آب ژاول‌سازی انجام شد که خوشبختانه پس از سه سال همه پمپ‌های هشتگانه آب دریا در مدار قرار گرفتند و به تبع آن توان عملی تولید واحدهای مذکور در ایام پیک مصرف در مقایسه با تابستان دو سال قبل طی دو مرحله به میزان مجموع ۲۶۰ مگاوات افزایش یافت.  

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با قدردانی از همراهی و همکاری هموطنان در زمینه مدیریت مصرف افزود: در تابستان امسال که از گرمترین تابستان‌های دهه‌های اخیر بود و تقاضاهای مضاعفی برای تأمین برق مورد نیاز سیستمهای سرمایشی وجود داشت، مسئولیت خادمان مردم در صنعت برق نیز دوچندان شده بود و لذا کارکنان نیروگاه‌ها با همت مضاعف و در شرایط بسیار دشوار برای تولید و تأمین بی وقفه برق، شبانه روز تلاش کردند تا حد امکان چراغ خانه‌ای خاموش نشود و خللی در کار تأمین برق مورد نیاز مشترکان بوجود نیاید. 

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.