پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید۱۵۰ هزار تن گندم در مازندران/ ارسال روزانه ۲۵۰ تن مرغ به تهران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن خیریانپور در مراسم روز مزرعه گندم دیم در روستای اتو شهرستان سوادکوه اظهار کرد: مازندران ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی دارد و می‌توانیم با بهره‌گیری عزم و تلاش مردم و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد افزایش تولید و ارتقاء بهره‌وری باشیم.

وی ادامه داد: در این مزرعه گندم با اجرای فرمان رهبری مبنی بر افزایش تولید در دیم‌زار با همت سازمان جهاد کشاورزی مازندران و همکاری ستاد اجرایی فرمان امام انجام شد.

خیریانپور اظهار کرد: در مازندران ۵۰ هزار هکتار اراضی گندمکاری داریم که این میزان سطح زیرکشت اندک است و با این میزان سطح زیرکشت نهایتا ۱۵۰ هزار تن تولید گندم در سطح استان داریم که باید افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران ادامه داد: نیاز مصرف  گندم استان ۴۸۰ هزار تن است و مابقی را باید از سایر استان‌ها وارد کنیم که برازنده استان مازندران نیست.

خیریانپور بیان کرد: روزانه ۲۵۰ تن مرغ فقط برای تهران ارسال می‌کنیم، چرا باید گندم را از سایر استان‌ها وارد کنیم، یقینا با تلاش فراوان این اتفاق خواهد افتاد چرا که مازندران ظرفیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی دارد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران اظهار کرد: به طور حتم روزی را شاهد خواهیم بود که در کشت دیمزار و کشت آبی گندم نیاز استان را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی مورد تاکید است و بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این زمینه پای کار هستند، افزود: برای ارتقاء کیفیت، کمیت و بهره‌وری باید توسعه کشت گلخانه‌ای را در دستور کار داشته باشیم.

خیریانپور اظهار کرد: امسال هزار هکتار کشت‌های گلخانه‌هایی را برای استان مازندران هدف‌گذاری کردیم و باید به این عدد دست پیدا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران تصریح کرد: زراعت چوب یکی از نیازهای استان است که باید در این زمینه ورود کنیم.

وی گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ به واحدهای صنعتی، کشاورزی و تولیدی پرداخت کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران ادامه داد: مکانیزاسیون را باید توسعه دهیم و قطعا در برنامه‌های جهاد کشاورزی قرار دارد و در این خصوص تسهیلات یارانه‌دار برای توسعه تولید در مناطق دوردست پیش‌بینی شد.

 /۸۶۰۳۵/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.