پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولیدات ۳۰۰ میلیارد ریالی باغات و مزارع وقفی مازندران در سبد بازار

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، تولیدات محصولات باغات و مزارع موقوفات مازندران که ارزش ریالی سالانه آن حدود ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، در نمایشگاه سرمایه‌گذاری موقات استان در آمل به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه در حاشیه همایش استانی یاوران وقف و آیین افتتاح و کلنگ زنی ۴۰ طرح سرمایه گذاری موقوفات و بقاع متبرکه مازندران در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرستان آمل به نمایش گذاشته شد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف وامورخیریه مازندران گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی کشت برنج و گندم و ۲۷ هکتار باغات مازندران وقفی است.

مرتضی موتنهار افزود: ازشهرستان رامسر در غرب تا شهرستان گلوگاه در شرق مازندران با توجه به ظرفیت خاص هر شهرستان تولیدات باغی و زراعی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدات باغی و وقفی استان شامل چای، انواع مرکبات، صیفی‌جات، حبوبات، کیوی، هلو است.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف وامورخیریه مازندران تصریح کرد: تنوع محصولات تولیدی حوزه وقفی استان و اهمیت عمل به نیت واقف در این حوزه کمک قابل توجهی به زنجیره تولید مواد غذایی استان داشته است.

تولیدات ۳۰۰ میلیارد ریالی باغات و مزارع وقفی مازندران در سبد بازار

موتنهار گفت: با توجه به همزمانی هفته وقف و به ثمر رسیدن تولیدات باغات و مزارع استان، بخشی از این تولیدات در قالب نمایشگاه عرضه محصولات و توانمندی‌های وقفی استان به نمایش عمومی گذاشته شد.

 وی یادآورشد: بخش زیادی از درآمدهای حاصل از موقوفه‌های تولیدی استان صرف نیت‌های درمانی، تحصیلی، عزاداری امام حسین(ع)، ترویج فرهنگ قرآنی در سطح استان می‌شود.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.