پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولیدات علمی که باید به محصول تبدیل شود

0

ایسنا/مازندران مدیر اجرایی مرکز رشد زیست فناوری پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران گفت: دانشمندان ایرانی که برای کسب علم به خارج از کشور رفته‌اند، فضایی برای آن‌ها در پژوهشکده مهیا شده است تا تولیدات علمی که در خارج از کشور کسب کردند در ایران به محصول تبدیل کنند.

ابوالفضل الیاسی ایرایی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه الکامپ مازندران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در مرکز رشد ما ۱۹ شرکت مستقر بوده که اعم فعالیت‌های آن در حوزه سلامت و تشخیص آن است، اظهار کرد: تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی و مکمل هایی که برای سلامتی انسان موثر بوده را در مرکز رشد خودمان تولید کرده و توانستیم بخشی از محصولات شرکت دانش بنیان را روانه بازار کنیم.

 وی تصریح کرد: به عنوان مثال تولید دستگاه دورا سلامت یکی از پژوهش‌های نتیجه بخش این مرکز بوده و قابلیت آنلاین بودن پزشک و بیمار از راه دور را دارد و بیمار می‌تواند از راه دور با پزشک از وضعیت بیماری خود آگاه شود.

‏ مدیر اجرایی مرکز رشد زیست فناوری پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران گفت: کیت تشخیص بیمار از جمله کیت‌های تشخیصی برای بیماران بوده که می‌تواند آن‌ها از وضعیت هپاتیت خود باخبر کند.

الیاسی ایرایی خاطرنشان کرد: کیت تشخیص غذای حرام و حلال نیز از جمله کیت‌های تشخیصی ما بوده که تاییدیه آن گرفته شد و قابلیت تشخیص گوشت‌های حرام و حلال را در صنعت غذا دارد.

 وی یادآور شد: تاییدیه صادرات نانو ذرات پروپولیسم هم از دیگر برنامه‌های مرکز رشد زیست فناوری پژوهشکده انستیتو پاستور ایران بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.