پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توصیه‌هایی به دانش‌آموزان و معلمان برای قطع زنجیره کرونا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: دکتر سیدعباس موسوی بعدازظهرامروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از همفکری و حمایت مدیرکل آوزش و پرورش استان مازندران و همکاری مجموعه مدیرانی که با دغدغه فراوان سلامت دانش آموزان را مورد تاکید قرار دادند تقدیر می‌کنم.

وی افزود: خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند که از روش‌های حضوری یا غیرحضوری برای آموزش فرزندان استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه اولیای مدرسه به ساعات غیرکلاس درس توجه کنند، اضافه کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی مربوط به مدارس به مراکز آموزشی ابلاغ شده و تمام همفکری‌های لازم با مسؤولان آموزش و پرورش استان انجام شده تا بتوانیم در کنار آموزش، سلامت دانش‌آموزان را نیز تضمین کنیم.

این مسؤول بیان کرد: براساس دستورالعمل ابلاغ شده، به والدین توصیه اکید می‌شود که اگر در خانواده کوچکترین مورد مشکوک به کرونا پیدا شده دانش‌آموز را راهی مدرسه نکنند و در خانه آموزش‌های مجازی را پیگیری کنند.

موسوی با تاکید بر اینکه همانطور که در دستورالعمل ابلاغی نیز تاکید شده اجباری در حضور دانش‌آموزان وجود ندارد و می‌توانند از آموزش‌های از راه دور نیز استفاده کنند، خاطرنشان کرد:  خواهشم این است که حتما دستورالعمل به طور جدی و کامل اجرا شود و اجباری در شرکت دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس نباشد و آنها بتوانند به‌صورت انتخابی نحوه آموزش خود را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: مدیران مدارس و والدین با توصیه دستورالعمل‌های بهداشتی به دانش‌آموزان و نظارت بر اجرای آن، علاوه بر کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس، نه تنها موجب حفظ سلامت معلمان و دانش‌آموزان می‌شوند بلکه به ارتقای سلامت جامعه نیز کمک خواهند کرد .

*نکات مهمی که دانش‌آموزان و کادر مدرسه برای حضور در مدرسه باید رعایت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: حضور در کلاس‌ها با گروه‌های کوچک و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کلاس اتفاق می‌افتد و از ازدحام کلاس‌ها جلوگیری شود.

موسوی با بیان اینکه زنگ تفریح دانش آموزان باید از شکل سنتی خارج شود، افزود: از حضور همزمان دانش آموزان در حیاط مدرسه برای استراحت جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: تمام دانش‌آموزان و کادر مدرسه از ماسک استفاده کنند و همچنین قبل و بعد از پایان هر کلاس دست‌ها به مدت یک دقیقه با آب و صابون شسته شود.

موسوی با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی کننده باید در دسترس دانش آموزان قرار گیرد تا بتوانند به طور مرتب از آن استفاده کنند، اضافه کرد: ضدعفونی کردن سطوح محیط مدارس مثل نرده‌ها و صندلی‌ها که در دسترس دانش آموزان قرار دارد به طور روزانه انجام شود.

وی با بیان اینکه پنجره‌های کلاس‌ها و تمامی فضای سربسته باز باشند، افزود: تماس دانش‌آموزان با یکدیگر مثل دست دادن و روبوسی ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد:  پس از استفاده ماسک و دستکش به هیچ عنوان آنها را در محیط مدرسه یا کلاس رها نکنند.

این مسوول ادامه داد:  سرویس‌های مدارس پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل اجرا کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی هنگام انتقال دانش‌آموزان حتما رعایت شود.

موسوی در پایان گفت: با توجه به احتمال ناقل بودن برخی دانش‌آموزان در مدرسه، برای قطع زنجیره انتشار و انتقال ویروس کرونا رعایت دقیق نکات بهداشتی توسط دانش آموزان و کادر مدرسه الزامی است./ فارس

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.