پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه ۱۰۰ هکتاری گلخانه‌های مازندران/ کود گران نمی‌شود

0

ایسنا/مازندران معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال ۳۶ هکتار گلخانه در استان احداث شد که مازندران متعهد شد این عدد را به ۱۰۰ هکتار برساند.

مجید بهادری درباره بارش باران و وقوع سیل در شرق مازندران اظهار کرد: با توجه به بارش روز قبل در استان از رستمکلا تا گلوگاه درگیر سیل شدند و اراضی کشاورزی این مناطق دچار آسیب و خسارت شد.

 وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار از مزارع کلزا شهرستان گلوگاه دچار خسارت شد، تصریح کرد: اراضی کشاورزی زیر راه‌آهن شهرستان گلوگاه دچار ماندابی شدند.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از سطح سبز مطلوب کلزا در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: تراکم میزان مصرف بذر کلزا در استان کاهش پیدا کرد و به حدود ۵ کیلوگرم رسید.

 بهادری درباره کشت مجدد برنج و پرورش رتون در مازندران افزود: امسال افزایش سطح زیرکشت مجدد و پرورش رتون را در مزارع داشتیم و برخی‌ کشاورزان با توجه به عدم توصیه‌های فنی خارج از زمان مقرر اقدام به کشت مجدد برنج کردند که عملکرد مطلوبی نداشتند.

 وی یادآور شد: کشاورزانی که به توصیه‌های فنی جهاد کشاورزی برای انجام کشت مجدد و پرورش رتون توجه کردند هم به موقع برداشت کردند و هم از عملکرد خوبی برخوردار بودند به گونه‌ای که در مزارع کشت مجدد بالای سه تن و پرورش رتون نیز بیش از دو تن محصول برداشت کردند.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه میزان سطح زیرکشت نشاء مجدد و پرورش رتون در استان ۱۰۵ هزار هکتار بود، گفت: تاکنون ۴۰ هزار هکتار از مزارع برنج کشت مجدد و پرورش رتون استان برداشت شد.

 بهادری اظهار کرد: با توجه به عدم رعایت برخی کشاورزان به توصیه‌های فنی برای نشاء مجدد و پرورش رتون، احتمال ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش عملکرد وجود دارد.

 وی خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌هزار تن بذر برنج خریداری شد تا در اختیار کشاورزان قرار گیرد و این روند ادامه دارد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران درباره سطح زیرکشت گلخانه‌های مازندران بیان کرد: امسال ۳۶ هکتار گلخانه در استان احداث شد که مازندران متعهد شد امسال این عدد را به ۱۰۰ هکتار برساند.

 بهادری با بیان اینکه امسال ۵۰ هزار تن کود اوره، هفت هزار تن فسفات و هفت هزار تن پتاس بین کشاورزان توزیع شد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۰۰ تن کود اوره وارد استان شد و یک‌هزار تن هم در حال حمل است.

 وی از عدم افزایش قیمت در کود شیمیایی خبر داد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.