پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه و ارتقا سامانه‌های نظارت تصویری در جاده‌های مازندران

0

حسن جهانیان امروز درباره ارتقای سامانه‌های نظارت تصویری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: پیرو قول دبیرخانه منطقه شمال و شمال شرق مدیریت راه‌های کشور و با توجه به لزوم نظارت تصویری بر کیفیت تردد در جاده‌های کشور به‌ویژه در شرایط خاص و بحران جوی و همچنین ایام پیک تردد ارتقا و توسعه سامانه‌های نظارت تصویری در کشور به ویژه استان‌های شمال و شمال شرق در دستور کار ادارات مدیریت راه‌های استان‌های منطقه مذکور قرار گرفته است.

وی افزود: این سامانه‌ها نقش بسیار موثری در ارتقا خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای به‌ویژه در عملیات راهداری زمستانی دارد، علاوه بر اینکه سایر نهادهای خدمت‌رسان جاده‌ای ازجمله پلیس راه ، هلال‌احمر ، اداره کل مدیریت بحران استانداری و نهادهای انتظامی نیز از تصاویر سامانه‌های نظارت تصویری در جهت انجام ماموریت‌های خود بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران تصریح کرد: در این راستا مقرر است طی چند ماه آتی ۱۰۸ سامانه نظارت تصویری موجود با دوربین‌های جدید ارتقا یافته و تعداد ۵۶ سامانه نظارت تصویری جدید نیز نصب و به بهره‌برداری برسد.

جهانیان یادآور شد: با نصب این سامانه‌ها تعداد کل سامانه‌های نظارت تصویری در منطقه شمال و شمال شرق کشور یعنی استان‌های مازندران ، تهران ، البرز ، گلستان و خراسان شمالی به تعداد ۲۸۰ سامانه می‌رسد.

گفتنی است مرکز مدیریت راه‌های این اداره‌کل به‌عنوان دبیر منطقه مذکور مسوولیت پیگیری و ایجاد هماهنگی با مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور را بر عهده دارد که با مساعدت مرکز مدیریت راه‌های کشور توسعه بیشتر این سامانه‌ها طی سال بعد نیز در دستور کار استان‌های منطقه شمال و شمال شرق کشور قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.