پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه فضای سبز راه پیشگیری از بحران ها است/ غرس ۱.۹ میلیون نهال

0

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن موسوی صبح چهارشنبه در مراسم کاشت نهال و درختکاری در ساری با بیان اینکه منابع طبیعی مهمترین میراث و سرمایه جامعه است و باید در حفظ آن تلاش کرد گفت: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی با کاشت درختکاری به عنوان میراث ماندگار حائز اهمیت است.

وی افزود: تا پایان هفته منابع طبیعی باید یک میلیون اصله نهال در قالب طرح میراث ماندگار در استان غرس شود و منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان امر پیشگیرانه برای کاهش و کنترل حوادث مورد توجه قرار گیرد.

موسوی تاکامی با اشاره به تغییر اقلیم و آب و هوایی در جهان ادامه داد: تغییرات جوی و آب و هوایی ناشی از تولید گازهای گلخانه‌ای است و کشور ما نیز رتبه دهم در دنیا را دارد و بیش از ۶۰۰ میلیون تن گازهای گلخانه‌ای در کشور تولید می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری با اشاره به گرم شدن زمین یادآور شد: یک اتقاق بسیار خطرناک، موضوع انحراف محور زمین است و هر سال زمین ۱۰ سانتی متر از محور خود منحرف می‌شود.

وی تصریح کرد: هر کشوری بتواند ۲۰ درصد از آب‌های تجدیدپذیر خود را استفاده کند، موفق خواهد بود و اگر این ۲۰ درصد به ۴۰ درصد برسد به شرایط مطلوبی خواهد رسید، از این رو مدیریت آب امری بسیار مهم است.

موسوی تاکامی یادآور شد: در استان مازندران متأسفانه نیز بیلان سفره‌های آب زیرزمینی رو به کاهش و منفی است و باید به محیط زیست و منابع طبیعی توجه کرد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران ادامه داد: امروز شاهد فرونشست در تهران هستیم و این مسئله یک هشدار جدی به شمار می‌رود و باید به صرفه جویی در منابع از جمله توجه کرد و تنها راه مبارزه با حوادث و پیشگیری از آن، توجه به محیط زیست و منابع طبیعی است و فضای سبز ایجاد کنیم.

موسوی اظهار داشت: باید با اجرای عملیات آبخیزداری باید بتوانیم حوادث را کنترل کنیم و از این رو ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی در این زمینه تخصیص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران افزود: در هفته منابع طبیعی بیش از یک میلیون ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید و توزیع شده است و تلاش داریم به نگهداشت درختکاری انجام شده توجه کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.