پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توزیع ۳ هزارکلاه ایمنی رایگان به راکبین موتورسیکلت

0

ناهید شهرامی نیا رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: در یک سال گذشته به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور ۳ هزارکلاه ایمنی رایگان به راکبین موتورسیکلت در ۱۲۰ روستای استان توزیع گردید.

او آموزش و فرهنگ سازی را از مهمترین اقدامات این اداره در راستای کاهش فوتی‌های سوانح رانندگی برشمرد و افزود: علاوه بر اقدامات مهندسی ایمنی در راه‌های برون شهری استان اصلاح رفتار‌های ترافیکی و آگاهی بخشی به کاربران جاده‌ای با اجرای برنامه‌های آموزشی در روستا‌های حاشیه محور‌های فرعی و اصلی استان انجام گرفته که ضرورت دارد این اقدامات با حضور و مشارکت بیشتر مردم و مسئولین موثرتر واقع شود.

شهرامی نیا گفت: برابر آمارها، راکبان موتور سیکلت درصد قابل توجهی از کشته‌های رانندگی در استان را شامل می‌شوند که بیشترین علت مرگ موتورسواران ضربه به سر است و در سال گذشته ۵۱ درصد راکبین موتورسیکلت‌ها درکشور به علت ضربه وارده به سر فوت شده اند.

او افزود:و به همین علت در جهت نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران، علاوه بر آموزش ۳۰۰۰ کلاه ایمنی بصورت رایگان در میان شرکت کنندگان در برنامه‌های آموزشی توزیع گردید.

بر اساس گزارش پلیس راه، تعداد متوفیان حوادث رانندگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۶ درصد کاهش داشته است که امید می‌رود با تداوم اقدامات فنی، نظارتی و فرهنگی شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌ها در سال جدید باشیم.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.