پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توزیع ۳۰۰ هزار پرس غذای تبرک رضوی بین بیماران و کادر درمانی در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، محمداسماعیل امامزاده  عصر امروز در مراسم اهداء پرچم امام رضا(ع)  به دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: یکی از فرصت‌هایی که دنیا خلق می‌کند فراهم کردن زمینه آزمایش در دل ناملایمات است تا انسان‌ها جلوه‌ای از عنایت خداوند را آشکار کنند و در این میان بیماری کرونا یکی از این تهاجم ناملایمات روزگار بود تا آزمونی برای کسانی باشد که یا سربلند و یا مردود بودند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها تابع شناخت، بصیرت و اراده خود برای تحقق آرمان‌های خود هستند، افزود: پیامبران و امامان معصوم(ع) دغدغه‌ای جز رفع اندوه بشر نداشتند و بدون توجه به محدودیت جغرافیایی با اخلاص و محبت منشاء هدایت برای همه بشریت شدند.

امامزاده پیامبر اکرم(ص) را نمونه کامل و بارز محبت به خلق و امام رضا(ع) را الگوی نمونه برای کمک به مردم و رفع مشکلات آنها برشمرد و تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا زمانی که دنیا را دچار آشفتگی کرد و حتی مستکبران  در برابر این ویروس زانو زدند، امیر خادمان مقام معظم رهبری خدمت به بیمارانی که دچار مشکل جدی شدند را اولویت کار خادمان امام رضا(ع) دانست.

وی با اشاره به اینکه گرچه ما لباس خادم الرضا (ع) برتن داریم اما هر فردی که دغدغه خدمت به خلق داشته به‌خصوص کادر درمانی نیز مانند خادم الرضا هستند، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خادمان امام رضا در شیوع بیماری کرونا حضور در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بود تا بیماران با دیدن خادمان اتصال قلبی با آقا برقرار کنند.

مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران یادآور شد: در این ایام ضمن حضور در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و دیدار نزدیک با بیماران کرونایی حدود ۳۰۰ هزار پرس غذای متبرک با هزینه داخل ضریع امام رضا (ع) بین بیماران و کادر درمانی سرو شد.

 امامزاده گفت: تاکنون هیچ خادمی در بازدیدها و پرچم گردانی در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی درشهرهای مختلف مازندران بیمار نشده است.

سید فرزاد جلالی نیز اظهار کرد: نخستین بیمار کرونایی مازندران در بابل شناسایی و درمان شد.

وی از وضعیت قرمز بابل خبر داد و افزود: تاکنون ۱۰ هزار بیمار کرونایی بستری و ۳۰ هزار بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا ویزیت سرپایی و تعداد زیادی نیز ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه ۶۰۰ پزشک، پرسنل و کادر درمانی بابل مبتلا به کرونا شدند، تصریح کرد: پنج شهید مدافع سلامت از مجموعه دانشگاه و دو شهید نیز از بخش خصوصی داشتیم.

جلالی خاطرنشان کرد: از نادر کشورهایی بودیم که مردم در کنار پرسنل درمانی صبوربودند حتی یک مورد حمله به سوپر مارکت‌ها برای تهیه مایحتاج نداشتیم، این مردم نشان دادند لیاقت بهترین‌ها را دارند و ما هرچه کردیم برای خدمت به این مردم فهیم بوده است.

این مسؤول یادآور شد: با وجودی که مراسم عزاداری را در این ایام داشتیم مردم فهیم ما با رعایت پروتکل بهداشتی نهایت همکاری و دقت را داشتند بطوری که در بعضی کلان‌شهرها ۹۹ درصد مردم با ماسک در عزاداری‌ها شرکت کردند، ۹۵ درصد پروتکل بهداشتی نیز رعایت شد، مردم از برگزاری مراسم در جاهای مسقف دوری و فاصله‌ها را رعایت کردند در بعضی اماکن حتی برای ورود از تب سنج و مواد ضد عفونی استفاده کردند که امیدواریم بامراعات این موارد شاهد خیز سوم کرونا نباشیم.

وی همچنین به نیابت از ۶ هزار کارمند و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بابل از حضور سفیران امام رئوف در دانشگاه بابل تقدیر کرد.

کرونا بهانه‌ای برای به تصویر کشیدن اخلاص و همدلی بود

مسؤول کانون خدمت رضوی شهرستان بابل نیز با تسلیت ایام و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا به‌خصوص شهدای مدافع سلامت شهرستان بابل اظهار کرد: گرامی میداریم یاد و خاطره شهید جواد جلالی‌نیا خادم الرضا (ع) و مسؤول کانون سلامت امام رضا (ع) در شهرستان بابل را که بیماران زیادی با پیگیری و حمایت وی مداوا شدند.

جعفر واثقی افزود: امروز در این مکان حضور یافتیم تا از خدمات ارزنده کادر درمانی بیمارستان که خالصانه از خود و خانواده گذشتند تا از بیماران کرونایی نگهداری کنند تقدیر کنیم.

وی خطاب به کادر درمانی بیمارستان تصریح کرد: شما نمونه بارز نقش زینب در حماسه کربلا هستید که هم در لباس پرستاری چون زینب (ع) از بیماران نگهداری کردید و همه چون کربلائیان در خط مقدم جبهه سلامت، از خود گذشتگی داشتید.

واثقی خاطرنشان کرد: باید این حماسه‌ها و از خودگذشتگی‌ها در تاریخ ما ثبت و این نهضت بزرگ برای آیندگان نقل شود و روایت کنندگان این مجاهدت نیز تنها خود شما هستید.

این مسؤول یادآور شد: کرونا تنها بهانه‌ای بود تا همدلی و ایثارمردم را به نمایش بگذارد، همان اخلاص و ایثاری که رزمندگان با تغییر شناسنامه خود در جبهه حضور می‌یافتند، مدافعان سلامت نیز با بهانه‌های مختلف ماندن در کنار بیماران را ترجیح می‌دادند.

وی گفت: این مسیر سخت نورانیت درونی شما را به منصه ظهور رساند، مردم ما هرگز این اخلاص و فداکاری را از یاد نخواهند برد.

 /۸۶۰۴۰/ج/ی


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.