پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توزیع ۱۵ هزار اصله نهال گل محمدی در دودانگه

۱۵ هزار اصله نهال گل محمدی در شهرستان ساری توزیع می شود.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: تاکنون هفت هزار اصله نهال گل محمدی به بهره برداران متقاضی منطقه دودانگه فریم این شهرستان توزیع شد.

سید اسماعیل علوی با بیان اینکه ۱۵ هزار اصله نهال گل محمدی سهمیه تخصیصی شهرستان ساری در منطقه دودانگه این شهرستان در حال توزیع است، افزود: تاکنون هفت هزار اصله نهال گل محمدی بین بهره برداران متقاضی منطقه دودانگه فریم این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار و دیمزار‌ها از رونق بالایی برخوردار بوده است، افزود: کشت گل محمدی به عنوان یکی از اولویت‌های اشتغالزایی در مناطق چهاردانگه و دودانگه مورد توجه است و تاکنون ۳۵۳ هکتار از مناطق بالادست این شهرستان به کشت گل محمدی اختصاص داده شد.

علوی تصریح کرد: زمین‌های بلاکشتی که مقرون به صرفه نیست را می‌توان با کشت گیاهان دارویی به چرخه تولید بازگرداند و بخشی از فارغ التحصیلان رشته‎‌های کشاورزی را مشغول به کار کرد و کشت گیاهان دارویی می‌تواند منبع خوبی برای اقتصاد خانوار روستاییان باشد.

این مسوول با بیان اینکه ۲۴۴ هکتار گل محمدی در مناطق بالادست دودانگه این شهرستان کشت شد، افزود: در کشت بهاره امسال ۱۵ هزار اصله نهال در ۱۰ هکتار زمین مستعد شیب دار و دیمزار‌های این منطقه در قالب طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و طرح کشت در اراضی شیبدار از محل اعتبارات تملک داریی و اعتبارات استانی به کشت گل محمدی اختصاص داده شد.

وی گفت: در این طرح از ظرفیت بانک عامل طرح به عنوان مجری اعطای تخصیص تسهیلات، معاونت زراعت، موسسات دیم کشور، جهاد نصر و شورای جهادگران استفاده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.