پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توزیع یک‌میلیون لوازم التحریر در مناطق محروم به همت بنیاد برکت

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، بنیاد برکت یکی از نهادهایی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برای کمک به محرومان و نیازمندان راه‌اندازی شد تا کمک بدهد و یاری‌گرباشد.

ستاد اجرایی فرمان امام به دستور رهبر انقلاب اسلامی در سال ۶۸ ایجاد شد تا این نهاد غیردولتی، برکت انقلاب را به دل مناطق مختلف کشور از دورترین روستاها گرفته تا کلان‌شهرها، نقاط محروم و این روزها حتی به واحدهای اقتصادی و تولیدی ببرد.

کمک‌های بنیاد برکت در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته در توانمندسازی جوانان با رویکرد اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و تولیدی و حتی جهیزیه اثرگذار است و اکنون در نقاط مختلف کشور و روستاهای دورافتاده شاهد افتتاح مدارس برکت، مساجد، واحدهای تولیدی مشارکتی، خانه‌ها، اقدامات فرهنگی و آموزشی و …  است.

توزیع یک‌میلیون لوازم التحریر در بین دانش‌آموزان کشور به همت بنیاد برکت

“عبدالله مردانیان” نماینده بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حاشیه افتتاح مدرسه ۶ کلاسه نکا و توزیع جهیزیه، لوازم التحریر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نکا اظهار کرد: توزیع لوازم التحریر در بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار یکی از برنامه‌های مهم بنیاد برکت است.

وی افزود: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد و از توزیع ۱۵۰ هزار لوازم‌التحریر در سال‌های گذشته آغاز و سپس به توزیع ۲۵۰ هزار لوازم‌التحریر پرداخت و امسال هم توزیع یک‌میلیون بسته لوازم‌التحریر هدف گذاری شده است.

 

مردانیان با اعلام اینکه ارزش هر بسته لوازم‌التحریر یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است؛ خاطر نشان کرد: امروز در مازندران با محوریت شهرستان نکا در مدرسه شهید میرنیا که امروز افتتاح شد؛ ۱۳ هزار بسته لوازم‌التحریر با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توزیع شد.

نماینده بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین با اشاره به اهدای ۲۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند در مازندران یادآور شد: ارزش هر جهیزیه ۲۰۰ میلیون ریال است که از خریدهای گذشته بوده است.

وی افزود: این جهیزیه‌ها در مناطق کم برخوردار به افراد نیازمندی که توسط گروه‌های جهادی و ائمه جمعه شناسایی شده اند، اهدا خواهد شد و بخشی از هزینه این جهیزیه‌ها از کمک‌های مردمی و قسمت اعظم آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد احسان تامین شده است.

مردانیان در ادامه با اشاره به افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شهید میرنیا طوسی در روستای طوسکلا نکا گفت: این مدرسه، با ساخت این مدرسه ۴۹ مدرسه در مازندران به همت بنیاد برکت ساخته شده است و این مدرسه شهید میرنیا در نکا با اعتبار ۴۵ میلیارد ریالی بنیاد برکت، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و خیران ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد.

ارائه خدمات متوازن با محرومیت‌های مملکت باشد

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در مراسم اهدای جهیزیه و لوازم التحریر و همچنین افتتاح مدرسه شهید میرنیا نکا با اعلام اینکه ارائه خدمات متوازن با محرومیت‌های مملکت باشد؛ اظهار کرد: باید همه خیران و موسسه‌های خیریه تلاش کنند تا در ارائه خدمت به نیازمندان متناسب با نیاز حرکت کنند.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی افزود: توجه به امر تعلیم و تربیت فرزندان این مملکت و توسعه خدمات ارائه شده به مردم از برنامه‌های مهمی است که باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه نباید دانش‌آموزان به واسطه نبود امکانات از تحصیل باز بمانند؛ خاطر نشان کرد: باید خدمات مناسب در این بخش ارائه شود و خیران به کمک نیازمندان بشتابند.

سرانه فضای آموزشی شهرستان نکا پایین‌تر از میانگین سرانه مازندران

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا هم با اعلام اینکه سرانه فضای آموزشی شهرستان نکا پایین‌تر از میانگین سرانه مازندران است؛ یادآور شد: سرانه فضای آموزشی شهرستان نکا ۴.۲۳ متر مربع است که نسبت به میانگین استانی ۵.۵۰ مترمربع پایینتر است.

 

حسین پالار افزود: شهرستان نکا با وجود ۱۸۷ مدرسه و ۲۱ دانش آموز از کمبود فضای آموزشی و سرانه فضای آموزشی رنج می‌برد و نیازمند کمک و ورود خیران است.

وی گفت: مدرسه ۶ کلاسه شهید میرنیا روستای طوسکلا نکا به همت بنیاد برکت، تجهیز و نوسازی مدارس و خیران و با اعتبار ۴۵ میلیارد ریالی افتتاح شد.

 

به گزارش فارس، اهدای ۱۳هزار بسته لوازم التحریر و ۲۰ سری جهیزیه و افتتاح ۶ کلاسه نکا به همت بنیاد برکت در مازندران و خیران با اعتبار ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با حضور آیت الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، فرماندار نکا، نماینده بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره ) کشور و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی اجرایی شد.

 /۸۶۰۰۲/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.